28 محصول دانش‌‌‌‌‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در نمایشگاه فناورانه ارائه می‌‌‌شود/ تولید خودروی کارتینگ در مرکز رشد دانشگاه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل گفت: 28 محصول دانش‌‌‌بنیان داریم که در نمایشگاه فناورانه دانشگاه آزاد ارائه خواهد شد. این محصولات مربوط به 8 واحد فناور بوده که کلیه این محصولات تجاری‌‌‌‌‌‌سازی شده است.

اسحاق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در گفت‌‌و‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تولید محصولات دانش‌‌‌‌‌بنیان در مراکز رشد این واحد دانشگاهی گفت: دانشجویان رشته مکانیک و برق در مرکز رشد واحد اردبیل موفق به ساخت خودروی کارتینگ شدند که وارد مرحله تجاری‌‌‌‌‌‌‌سازی شده است. در سری اول تجاری‌‌‌‌‌‌‌‌‌سازی این محصول، 15 نمونه تولید و به بازار عرضه شد. در حال حاضر، این محصول در مرحله تجاری‌‌‌سازی انبوه قرار دارد.

وی تشریح کرد: برای عرضه خودروی کارتینگ به بازار، قراردادی به ارزش 100 میلیون تومان با یک شرکت گردشگری و مجتمع تفریحی بخش خصوصی شمال، منعقد کردیم. تولید این محصولات دانش‌‌‌بنیان از مردادماه سال جاری در کارگاه‌‌‌های مکانیک مستقر در مرکز رشد دانشگاه انجام شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل درباره وجه تمایز خودروی کارتینگ تولید شده در مرکز رشد واحد اردبیل با نمونه خارجی آن اظهار کرد: خودرویی که در مرکز رشد واحد اردبیل ساخته شده به لحاظ مصرف سوخت و کنترل سرعت، مزیت‌‌های فراوانی نسبت به نمونه خارجی آن دارد که موجب تفاوت با نمونه داخلی آن شده است. در حال حاضر، برای ارائه این محصول در بازار داخلی فعالیت‌‌‌‌های بسیاری انجام شده است؛ اما در زمینه بازار خارجی و بحث صادرات خودروی کارتینگ هم رایزنی‌‌‌هایی با کشورهای همسایه داشتیم. بدون تردید، صادرات این محصول علاوه بر درآمدزایی برای دانشگاه، منجر به ارزآوری برای کشور خواهد شد.

رسولی خاطرنشان کرد: تولید دستگاه‌‌های اسانس‌‌گیری و خشک‌‌‌کن میوه از دیگر محصولات دانش‌‌‌‌‌‌‌بنیان مرکز رشد واحد اردبیل بوده که به تولید انبوه رسیده و منجر به درآمدزایی برای دانشگاه شده است.

وی درباره ارائه محصولات دانش‌‌‌‌‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در نمایشگاه فناورانه گفت: 28 محصول دانش‌‌‌بنیان داریم که در نمایشگاه فناورانه دانشگاه آزاد ارائه خواهد شد. این محصولات مربوط به 8 واحد فناور بوده که کلیه این محصولات تجاری‌‌‌‌‌‌سازی شده است. ‌‌مهم‌‌‌‌‌ترین محصولات در این نمایشگاه شامل چراغ روشنایی، گیاهان دارویی، خودروی کارتینگ، دستگاه میوه خشک کنی و اسانس‌‌گیری و رنگ‌‌‌های خوراکی می‌‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043339

وب گردی

وب گردی