ضایعات پوستی با فناوری نانوپالس بهبود می‌یابد

یک شرکت اروپایی نتایج مثبتی از آزمون بالینی روی ضایعات پوستی با استفاده از فناوری نانوپالس به‌دست آورده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، نتایج اولیه ارائه شده توسط شرکت نانویی نشان می‌دهد که استفاده از درمان به روش نانوپالس موفقیت‌آمیز بوده به طوری که بعد از سه ماه از اعمال این روش درمانی، هیچ آکنه‌ای روی پوست دیده نمی‌شود.

مارک نسترو مدیر مرکز تحقیقات بهداشتی و کلینیکی در نشست سالانه جراحان گفت: این یک فناوری بسیار جالب توجه است. نتایج نشان می‌دهد که نانوپالس می‌تواند آکنه را از بین ببرد.

نسترو این نتایج را پیرو مطالعات قبلی درباره تایید فناوری تحریک پالس‌نانویی روی غدد چربی به‌دست آورده است. این نتایج نشان داد که ضایعه هایپرپلازی چربی در بیماران تا ۹۹٫۵ درصد رفع شده است. افراد بالغ با آکنه متوسط تا شدید در ابتدا دارای ناحیه‌ای ۷ سانتی متر مربعی در پشت بودند که یک بار درمان منفرد روی آن ها انجام شد که در مقایسه با ناحیه کنترل، بهبود چشمگیری روی این ضایعه‌ها ایجاد شد.

دو مرد بالغ ۲۳ و ۳۴ ساله با طبقه‌بندی نوع پوست فیتزپاتریک از سه و چهار، این درمان را به اتمام رساندند. تعداد ضایعات آکنه فعال به میزان ۸۹ درصد در مدت سه ماه کاهش یافت. در شرایط دیگری، یک بیمار به‌صورت صد در صد درمان شد. هر دو بیمار دارای فشار خون بالای بعد از التهاب بودند که با گذشت زمان برطرف شد. هیچ موردی از افت فشار خون دیده نشد.

این گروه به دنبال استفاده از انرژی کمتر هستند تا میزان فشار خون بالا را کم کنند. قدم بعد در این کار، مطالعه بهینه‌سازی سطح انرژی و کار روی بخش‌های وسیع‌تر است.

نانوپالس یک روش درمانی غیرحرارتی است که در آن از لیزرهای نانوثانیه‌ای پالسی استفاده شده‌ است. لیزر به‌ صورت مستقیم روی ساختارهای سلولی تابیده ‌شده و در نهایت منجر به مرگ سلول‌ها می‌شود. پالس‌بیوساینسز یک شرکت زیست‌الکترونیکی است که روی نوآوری‌های بخش سلامت تمرکز دارد. این شرکت پیش‌تر نشان داده بود که این روش درمانی پاسخ سیستم ایمنی بدن در برابر تومور سرطانی را افزایش می‌دهد و همچنین از تکثیر سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043349

وب گردی

وب گردی