دولت علت گرانی بنزین را به مردم توضیح دهد

مسئول بسیج اساتید دانشگاه تهران گفت: دولت به‌جای اینکه ناگهانی اقدام به سهمیه‌بندی و گرانی بنزین کند، باید دلایل سهمیه‌بندی بنزین را از طریق رسانه‌ها به مردم اعلام می‌کرد.

عبدالرضا سیف در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به سهمیه‌بندی و گرانی قیمت بنزین توسط دولت بیان کرد: نفت و فرآورده‌های نفتی مانند بنزین، جزو سرمایه‌های ملی کشور محسوب می‌شوند و سرمایه‌ ملی متعلق به تمامی مردم و نه تنها قشری خاص است.

وی سهمیه‌بندی بنزین را به نفع مردم دانست و گفت: اگر اختلاف قیمت بنزین به جیب مردم بازگردد، سهمیه‌بندی و گرانی قیمت بنزین کاملاً به نفع مردم است و باید سال‌ها پیش این اتفاق رخ می‌داد که شرایط اقتصادی، معیشتی و تورم تا این اندازه آزار دهنده نبود.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه تهران از عملکرد رسانه‌ای دولت انتقاد کرد و گفت: حسن روحانی، سخنگوی دولت و کابینه به‌جای اینکه ناگهانی و مخفیانه و شبانه در روز تعطیل اقدام به سهمیه‌بندی و گرانی بنزین کنند، باید از طریق رسانه‌ها و نطق تلویزیونی با مردم سخن می‌گفت. روحانی اگر دلایل سهمیه‌بندی بنزین و اینکه در نهایت به نفع مردم است را درست بازگو می‌کرد و آمادگی لازم را به مردم می‌داد، بهتر بود.

وی ادامه داد: مسئله سهمیه‌بندی و گرانی بنزین و تاثیرات اقتصادی این اقدام، نیاز به نظرات کارشناسان حوزه اقتصادی دارد و نباید صرفاً حزبی و سیاسی تحلیل شود.

سیف با بیان اینکه عده‌ای اغتشاش‌گر وابسته به خارج از کشور همواره مطالبات به حق مردم را به چالش می‌کشانند، گفت: عده‌ای سرگروه که به کشورهای آمریکا، عربستان، اسرائیل و منافقین وابسته هستند در چند سال گذشته تمامی مطالبات مردمی را به انحراف کشاندند و با آتش زدن اموال عمومی در مرحله اول به خود مردم و در مرحله بعدی به کشور آسیب وارد می‌کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران عنوان کرد: افرادی که اموال عمومی کشور را تخریب می‌کنند در واقع مستقیم به مردم ضرر مالی وارد می‌کنند زیرا آنها با پرداخت مالیات باید تخریب ساختمان‌های بانک و پمپ‌بنزین را جبران کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043373

وب گردی

وب گردی