تصویب رشته‌های جدید دانشگاهی تشریح شد/ لزوم تعامل فرهنگ و فناوری

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تشریح مراحل تصویب رشته‌های جدید دانشگاهی گفت: اگر توجه شود دانش آموختگان کدام نیاز کشور را برطرف می کنند، تصویب رشته‌ها منطقی‌تر می شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از وزارت علوم، علی خاکی صدیق درحاشیه بازدید از دانشگاه صدا و سیما گفت: یکی از سیاست‌های کلی که در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دنبال می شود، مأموریت گرایی است و دانشگاه صدا و سیما نیز با امکاناتی که در اختیار دارد، در همین راستا فعالیت می‌کند و باید هر چه بیشتر بر مأموریت خود و تربیت نیروی انسانی متناسب با نیاز متمرکز شود.

وی افزود: در زمانی که رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی بودم، تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه صدا و سیما منعقد شد که در آن به تعامل فرهنگ و فناوری و راه‌اندازی رشته‌ای به اسم فناوری فرهنگ تاکید شده بود. در راستای آن تفاهم‌نامه، تفاهم‌نامه‌ای هم با دانشگاهی در کره جنوبی منعقد شده بود که این دانشگاه می‌توانست از امکانات دانشگاه صدا و سیما بهره‌مند شود.

معاون آموزشی وزیر علوم تأکید کرد: هم اکنون نیز بسیاری از دانشگاه‌های فنی و مهندسی خواستار چنین تفاهم‌نامه و ارتباطی هستند که باید آن را توسعه دهیم.

وی درباره مراحل تصویب رشته‌های جدید گفت: اگر ارزیابی دوره‌ها با توجه به این نکات که چه کسانی وارد این دوره ها می‌شوند، دانش آموختگان به کجا می‌روند، کدام نیاز کشور برطرف می‌شود و واحد‌‌های درسی و هماهنگی آن‌ها چگونه است به دقت صورت گیرد فرآیند تصویب رشته ها منطقی تر و سریع‌تر خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043392

وب گردی

وب گردی