تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به کارفرمایان در ازای استخدام مددجویان

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت: کارفرمایانی که مددجویان تحت پوشش را به کار گیرند در ازای استخدام هر یک نفر ، ۵۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت می کنند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حسین فتح آبادی به تسهیلات اشتغالزایی این نهاد برای مددجویان تحت پوشش اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات و برنامه های ما در راستای اشتغال مددجویان، ارائه تسهیلات به کارفرمایان است.

وی ادامه داد: کارفرمایانی که نیروهای خود را از مددجویان کمیته امداد جذب کنند به ازای هر نفر ۵۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت خواهند کرد .سقف این تسهیلات شامل استخدام ۵ مددجو می شود که البته تعداد مددجویان اگر پیش از آن هم باشد می‌توانیم تسهیلات ارائه کنیم به شرطی که نیروهایی که استخدام می کنند حداقل 3 سال در آن کارگاه مشغول کار باشند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان تهران گفت: در حال حاضر بیش از ۸ طرح برای اشتغال مددجویان کمیته امداد در دست بررسی و تحقیق داریم که برنامه های لازم برای اجرایی شدن آنها در دست انجام است.

فتح آبادی گفت: نیروی کار را ما به کارفرما معرفی می‌کنیم و آنها می‌توانند در جهت استخدام آنها اقدام کنند.

به گفته وی، تسهیلات از دو محل به کارفرمایان پرداخت می‌شود که از تبصره ۱۶ درصد با کارمزد ۳ درصد و سایر اعتبارات نیز کارمزد ۴ درصد است.

وی از انجام مشاوره شغلی برای مددجویان خبر داد و گفت: اولویت با مددجویان است که گواهی مهارت دارند و در صورتی که مددجوی گواهی مهارت نداشته باشد اگر کارشناسان ما آنها را تایید کنند همان معرفی نامه برای اشتغال ما کافی است.

مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1043400

وب گردی

وب گردی