توضیح بنیاد شهید درباره درگذشت یک جانباز قمی در حادثه آتش‌سوزی

اداره کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران در مورد انتشار خبر درگذشت یکی از جانبازان در شهر قم در حادثه آتش‌سوزی توضیحاتی منتشر کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، در توضیحات اداره کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی بنیاد آمده است: پیرو درج مطلبی با عنوان «خودسوزی جانباز در شهر قم» از سوی یک پایگاه خبری استانی و بازنشر آن با عناوین مشابه توسط برخی خبرگزاری‌ها به اطلاع می‌رساند موضوع از هنگام وقوع حادثه از سوی نهادهای ذی‌ربط در حال بررسی است و البته بنیاد شهید و امور ایثارگران با اعزام گروه بازرسی و نماینده ویژه موضوع را تا دستیابی به نتیجه قطعی و روشن شدن همه ابعاد حادثه دنبال می‌کند.
بر اساس گزارش‌ اولیه هیئت ویژه بنیاد که به‌منظور بررسی ابعاد دقیق حادثه و دلجویی از بازماندگان به محل رویداد اعزام شده برابر نقل قول برادران آن مرحوم متأسفانه بروز حادثه آتش‌سوزی در منزل این جانباز عزیز به آسیب و در نهایت درگذشت وی منجر شده است.

در گزارش آتش‌نشانی شهر قم نیز به آتش‌سوزی عمدی و آتش گرفتن وسایل منزل از طریق مواد اشتعال‌زایی که معمولاً برای نقاشی ساختمان استفاده می‌شود، اشاره شده است.
بنیاد جانبازان در ادامه این توضیح آورده است: نکته بعدی اینکه بروز حادثه در مورد نوع خاصی از بیماری‌های اعصاب و روان از منظر پزشکی متصور است و باید تمام امکانات در زمینه پیشگیری از خطرات به‌خصوص در بخش مددکاری به کار گرفته شود و حتی درگذشت یکی از ایثارگران برای خادمان این عزیزان زیاد و مایه تأسف است. امیدواریم با تمهیدات اندیشیده شده و همکاری خانواده این عزیزان از بروز این نوع حوادث جلوگیری شود ضمن اینکه طبق نظر جامعه شناسان نوع و نحوه‌ پوشش این‌گونه اخبار در ایجاد انگیزه برای افراد افسرده جهت آسیب‌رسانی به خود مؤثر است.
بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر ضرورت تکریم و حفظ شأن و منزلت ایثارگران که ولی‌نعمتان جامعه اسلامی هستند از رسانه‌های دلسوز درخواست می‌کند ضمن توجه کارشناسی به آسیب‌ها و عوارض جنگ تحمیلی دشمنان ایران اسلامی علیه ملت ایران از موج‌سواری همین دشمنان در شرایطی که کشور در جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه به سر می‌برد، غفلت نورزند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043423

وب گردی

وب گردی