بخش دیجیتال دانشکده دندان‌‌‌پزشکی آزاد تهران راه‌‌اندازی می‌‌شود

رئیس دانشکده دندان‌‌‌‌‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تهران گفت: بسیاری از امور مرتبط با دندان‌‌‌‌پزشکی دیگر مثل گذشته  نیست؛ بلکه با گرفتن یک عکس از دندان و به صورت کامپیوتری انجام می‌‌شود. بر همین مبنا بخش دیجیتال دندان‌‌‌پزشکی در دانشکده دندان‌‌‌پزشکی واحد تهران راه‌‌‌اندازی خواهد شد.

افشین حراجی رئیس دانشکده دندان‌‌‌‌‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تهران در گفت‌‌‌‌و‌‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره افتتاح کلینیک دندان‌‌‌پزشکی در بیمارستان فرهیختگان گفت: کلینیک تازه تاسیس دندان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌پزشکی بیمارستان فرهیختگان با کمک دانشکده دندانپزشکی آزاد تهران راه‌‌‌اندازی شده و پرسنل این کلینیک بر گرفته از اعضای هیئت علمی واحد دانشگاهی ما و دیگر دانشکده‌‌‌‌‌های دندان‌‌‌‌پزشکی است.

وی تشریح کرد: کلیه اعمال جراحی مرتبط با دهان و دندان در این کلینیک انجام می‌‌شود و به لحاظ تعرفه هم میزان هزینه پرداختی نسبت به دیگر مراکز دندان‌‌‌پزشکی پایین‌‌‌تر است. جراحی پروتز، ایمپلنت، ارتودنسی، درمان ریشه و تمامی امور مرتبط با جراحی دندان در کلینیک دندان‌‌‌پزشکی بیمارستان فرهیختگان انجام می‌‌‌‌‌‌شود. دندان‌‌‌‌‌پزشکی با هیچ بیمه‌‌‌ای قرارداد ندارد اما با برخی از واحدهای دانشگاهی قراردادی منعقد کردیم که تخفیف 20 درصدی برای کارکنان آنها اعمال می‌‌‌‌‌شود.

رئیس دانشکده دندان‌‌‌‌‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تهران در ادامه خاطرنشان کرد: دندان‌‌‌‌‌پزشکانی که کارهای عمومی مثل کشیدن دندان را انجام می‌‌‌‌‌‌دهند؛ از میان استادان دانشکده دندان‌‌‌پزشکی بوده و امور مرتبط با کارهای تخصصی دندان به اعضای هئیت علمی ما سپرده می‌‌‌شود. در حال حاضر، 145 عضو هیئت علمی ما در کلینیک دندان‌‌‌پزشکی دانشگاه آزاد فعالیت دارند درصددیم 25 عضو هیئت علمی هم در کلینیک فرهیختگان مشغول به کار شوند و در فاز اول تاسیس این کلینیک، حدود 8 نفر از اعضای هئیت علمی ما مشغول به کار شدند.

حراجی درباره امکانات موجود در کلینیک دندان‌‌‌‌پزشکی بیمارستان فرهیختگان اظهار کرد: در حال حاضر، کلیه امکانات روز دندان‌‌‌‌‌پزشکی در این مرکز فراهم شده که شامل 4 یونیت دندان‌‌پزشکی، امکانات کامل جراحی‌‌های پروتز و ایمپلنت در این کلینیک می‌‌شود.

رئیس دانشکده دندان‌‌‌‌‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تهران از راه‌‌‌اندازی بخش دیجیتال در دانشکده دندان‌‌‌پزشکی دانشگاه آزاد در آذرماه سال جاری خبر داد و گفت: دندان‌‌‌‌‌پزشکی هم مثل بقیه کارها، همگام با علوم روز دنیا پیشرفت کرده است. بر همین مبنا امور مرتبط با دندان‌‌‌‌پزشکی دیگر مثل گذشته که دندان‌‌‌‌‌ها قالب گرفته و برش داده می‌‌‌شد نیست؛ بلکه با گرفتن یک عکس از دندان و به صورت کامپیوتری انجام می‌‌شود. بر همین مبنا بخش دیجیتال دندان‌‌‌پزشکی در دانشکده دندان‌‌‌پزشکی واحد تهران راه‌‌‌اندازی خواهد شد تا همگام با روش‌‌‌های نوین دندان‌‌‌پزشکی در دنیا دانشجویان خود را تربیت کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: راه‌‌اندازی بخش دیجیتال دندان‌‌‌پزشکی، سرمایه‌‌گذاری بسیاری می‌‌خواهد و امروز چند دانشکده مطرح کشور هم دارای تجهیزات دیجیتال دندان‌‌پزشکی هستند که شامل یک مجموعه دستگاه اسکنر دهانی و دستگاه تراش شده و یک سیستم دیجیتال می‌‌‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043431

وب گردی

وب گردی