تورهای اطلاع‌رسانی پژوهشی مختص استادان و دانشجویان برگزار می شود/ معرفی اعضای هیئت علمی فعال در حوزه ارتباط با صنعت

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، جزئیات برنامه‌های این واحد دانشگاهی در هفته پژوهش را تشریح کرد.

سعید بازگیر معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم‌و‌تحقیقات در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره برنامه‌های این واحد دانشگاهی در هفته پژوهش گفت: یک سری برنامه‌ها مثل نمایشگاه‌های داخلی و نمایشگاه دائمی و همچنین تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه در سطح هیئت علمی و دانشجویان از جمله برنامه‌های واحد علوم‌و‌تحقیقات در هفته پژوهش است.

او ادامه داد: در طول این هفته دستاوردهای حوزه پژوهشی واحد علوم و تحقیقات را در معرض دید عموم قرار خواهیم داد. انتخاب این دستاوردها با رایزنی دانشکده‌ها در زمینه فنی و مهندسی و علوم پایه انجام شد که محصولاتی در حوزه نفت، پلمیر، مهندسی شیمی، کشاورزی، شیلات و امنیت سایبری در نمایشگاه بین‌المللی ارائه خواهد شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات با بیان این که تجلیل از پژوهشگران برتر و برگزیده، از دیگر برنامه‌های این واحد دانشگاهی در هفته پژوهش است اضافه کرد: تجلیل از پژوهشگران برتر در سطح علمی و دانشجویان را خواهیم داشت که در تمام واحدها انجام می‌شود. نشست با اعضای هیئت علمی که در حوزه ارتباط با صنعت سرآمد هستند از دیگر برنامه‌های واحد علوم و تحقیقات در هفته پژوهش است.

بازگیر با بیان این که 20‌درصد از اعضای هیئت علمی واحد علوم‌و‌تحقیقات در حوزه ارتباط با صنعت کارهای خوب و قابل توجهی انجام دادند اظهار کرد: قرار است این افراد را در هفته پژوهش دور هم جمع کنیم و نقطه نظرات و برنامه‌های آن ها را شنیده و ببینیم چگونه می‌توان از تجربیات آن‌ها استفاده کرد. هر کدام از این دوستان از یک دانشکده هستند و تجربیات آن‌ها در قالب نشست و همایش‌ها، به دانشکده‌ها منتقل می‌شود.

او اضافه کرد: با بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها تفاهم‌نامه و قرارداد داریم که قرار است در این زمینه نیز یک سری برنامه‌ها داشته باشیم. به عبارتی با مجموعه‌هایی که با آن‌ها تفاهم‌نامه داریم کارگاه‌ها و همایش‌هایی برگزار می‌شود که این موضوع تنها مربوط به رشته‌های فنی نخواهد بود و حوزه‌های علوم انسانی و مدیریت و اقتصاد را نیز مد نظر قرار دادیم؛ چون وقتی بحث پژوهش در قالب کتاب و پایان‌نامه پیش می آیند حوزه‌های علوم انسانی، اقتصاد و مدیریت نیز دخالت می‌کنند.

به گفته معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات یکی دیگر از برنامه‌های این واحد دانشگاهی برگزاری یک سری جلسات هم‌اندیشی با صاحبان ایده و صنایع با سازمان‌های طرف قرارداد واحد علوم و تحقیقات است.

او ادامه داد: در حوزه اطلاع رسانی پژوهشی در داخل واحد علوم و تحقیقات نیز کارهایی انجام می‌دهیم تا بحث پژوهش و فعالیت‌های آن را بهتر دنبال کنیم. این برنامه در قالب تورهای اطلاع رسانی پژوهشی مختص استادان و دانشجویان واحد خواهد بود؛ چون در مجموعه خودمان واحدهای پژوهشی داریم و مرکز رشدمان تازه فعالیت خود را آغاز کرده است. بنابراین در قالب تورهای اطلاع‌رسانی پژوهشی در حوزه‌های دانشگاهی، دانشکده‌ها، آزمایشگاه‌ها و مراکز رشد و نوآوری خود اقدام خواهیم کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043451

وب گردی

وب گردی