باهنر: مجلس به پرداخت یارانه‌های حمایتی نظارت جدی کند

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: مسئله شدت مصرف انرژی در کشور مقوله مطلوبی نبوده و حتما باید اصلاح می‌شد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز ، محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست خبری صبح امروز (دوشنبه 26 آبان) در پاسخ به سوالی درباره دو نرخی شدن قیمت بنزین و نحوه اجرای آن گفت: در دوره های گذشته که سابقه اجرای سهمیه بندی بنزین را داشتیم 100 اقدام برای هماهنگی از سوی دولت و مجلس لیست شد تا این اقدام به درستی انجام شود که یکی از مهمترین آنها جدول زمان بندی بود.

وی افزود: یک عده از مردم، مسئولان و نمایندگان مجلس اعتراض می‌کنند که چرا از قبل مطلع نبودند در حالی که غیرممکن است وقتی یک طرحی در این سطح قرار است به شکل محرمانه اجرا شود عموم مردم و مسئولان با خبر باشند چراکه بالطبع در صورتی که این طرح از قبل اطلاع رسانی می‌شد مشکلات زیادی را به‌همراه می‌داشت. باید بپذیریم زمان اجرای این طرح را تنها 10، 15 نفر از مسئولان کشور می‌دانستند.

باهنر گفت: باید دید که دولت به وعده‌های جبرانی خود به موقع عمل می‌کند یا خیر. از یارانه به 18 میلیون خانوار تا اقداماتی که برای یارانه حمایتی حمل و نقل در نظر گرفته باید از سوی مجلس به شکل جدی نظارت شود.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین تصریح کرد: یک سری از بنگاه‌های تولیدی، خانوار و دیگر مصرف کنندگان بنزین به این قیمت بنزین اعتیاد پیدا کردند و یک اعتیاد را یک شبه نمی‌توان اصلاح کرد. در هر حال مسئله شدت مصرف انرژی در کشور مقوله مطلوبی نبوده و حتما باید اصلاح می‌شد. تا آنجایی که مسئولان دولتی خبر می‌دهند و حرف می‌زنند معلوم است که یک اقداماتی را صورت داده‌اند اما باید حتما از سوی مجلس و قوه قضاییه نظارت درستی صورت گیرد تا تاثیر منفی در قیمت‌ها نگذارد‌.

باهنر که یکی از اعضای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب است، درباره آخرین اقدامات این شورا گفت: تصمیم ائتلاف بر این بوده که نسبت به دوره های گذشته متفاوت عمل کند. به عنوان نمونه تصمیم بر این بود که شورای ائتلاف در کار استانها دخالت نکنند که این کار در حال انجام است.

وی درباره احتمال حضور پایداری در شورای ائتلاف گفت: پایداری ممکن است اختلافاتی با شورا داشته باشد ولی تحلیل من این است که دوستان پایداری در نهایت لیست جدا نمی دهند و در نهایت در تهران یک می‌دهیم.

کد خبر: 1043462

وب گردی

وب گردی