460 عضو هیئت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان فعالیت دارند/ ساخت کیت تشخیص سرطان در مرکز رشد واحد همدان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان گفت: 460 عضو هیئت علمی داریم و بیشترین عضو هیئت علمی ما در رشته‌‌‌های حقوق، معماری و برخی از رشته‌‌‌های مهندسی است.

مرتضی قائمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان در گفت‌‌و‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برنامه ارتقای استادان در واحدهای استان گفت: دوره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مختلف تخصصی و عمومی را براساس درخواست و نیازمندی‌‌‌‌‌‌های استادان در واحدهای مختلف دانشگاهی برگزار می‌‌‌کنیم. آشنایی با روش‌‌‌‌‌های نوین تدریس و روز دنیا از جمله اولویت‌‌‌های ما برای ارتقای استادان است. شرکت در دوره‌‌‌‌‌‌‌‌های مختلف مهارتی برای استادان منجر به کسب امتیاز و ارتقای استادان خواهد شد.

وی تشریح کرد: در راستای توسعه ارتباطات با دیگر دانشگاه‌‌‌ها در سطح بین‌‌‌‌‌‌‌الملل، رایزنی‌‌‌‌‌‌هایی انجام دادیم و در مرحله دریافت مجوز برای تاسیس واحد بین‌‌‌‌‌‌الملل در همدان هستیم. در حال حاضر، به طور محدود استادان ما تبادلاتی با دیگر کشورها دارند که زمینه‌‌‌ساز مناسبی برای همگام شدن با روش‌‌‌های تدریس روز دنیا است. بر همین مبنا، شرایط لازم برای ایجاد فرصت‌‌‌های مطالعاتی در جهت حضور استادان واحدهای استان در دیگر کشورها را فراهم می‌‌‌کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان در ادامه درباره نحوه جذب و پرداخت حقوق استادان حق‌‌التدریس خاطرنشان کرد: استادان حق‌‌‌‌التدریس برای حضور در واحدهای مختلف، جهت تدریس، باید مراحل فراخوان جذب را طی کرده تا بعد از تایید مرکز جذب سازمان مرکزی و بررسی‌‌‌هایی که در واحد مربوط انجام خواهد شد، جذب شوند. پرداخت حقوق استادان حق‌‌‌‌‌التدریس هم براساس ساعت‌‌‌‌‌های حضور در کلاس درس و با کمترین میزان تاخیر انجام می‌‌‌‌‌شود.

قائمی اظهار کرد: در حال حاضر، در سطح استان، 460 عضو هیئت علمی داریم و بیشترین عضو هیئت علمی ما در رشته‌‌‌های حقوق، معماری و برخی از رشته‌‌‌های مهندسی است. در رشته‌‌‌هایی هم که تعداد دانشجوی کمتری دارند اعضای هیئت علمی و استادان کمتری مشغول به فعالیت هستند.

وی درباره جذب هیئت علمی در سال‌‌‌ جاری گفت: در رشته‌‌‌هایی که با کمبود استاد و عضو هیئت علمی مواجه هستیم درخواست جذب هیئت علمی شده و در رشته‌‌‌‌‌‌‌هایی چون پزشکی و روان‌‌‌‌‌شناسی‌‌‌بالینی در‌خواست جذب شده است.

قائمی درباره محصولات دانش‌‌‌بنیان دانشگاه آزاد همدان که در نمایشگاه فناورانه این دانشگاه ارائه می‌‌‌‌‌شود تصریح کرد: امسال محصولات مختلفی در نمایشگاه فناورانه دانشگاه آزاد ارائه می‌‌‌کنیم. از جمله مهم‌‌ترین این محصولات می‌‌توان به کیت تشخیص سرطان قبل از مشخص شدن این بیماری اشاره کرد که این محصول با این مشخصات برای اولین‌‌‌‌‌بار در کشور و در مرکز رشد واحد همدان ساخته شده است. این محصول تاییدیه لازم برای تجاری‌‌‌‌‌سازی را دریافت کرده و وارد بازار شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان در پایان تاکید کرد: از دیگر محصولات بااهمیتی که دانشگاه آزاد همدان در نمایشگاه فناورانه ارائه می‌‌کند، «نانومس» است که در امور نظامی کاربرد دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043481

وب گردی

وب گردی