معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 4 تهران گفت: با لایروبی، رسوب برداری و پاکسازی مسیل ها و کانال های منطقه چهار؛ از طغیان های احتمالی جلوگیری شده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حمیدرضا فرخی با بیان اینکه طرح لایروبی تمامی مسیل ها و کانال های روباز و بسته منطقه چهار از تابستان امسال به صورت برنامه ریزی شده اجرا شد، گفت: همزمان با بارش های پاییزی لایروبی و پاکسازی مستمر ۳ مسیل، ۲۲ کانال و ۴۴ حوضچه رسوبگیر ورودی شبکه های اصلی طبق برنامه زمانبندی روزانه انجام و با آغاز بارش ها، شاهد وضعیت متعادل در سطح منطقه چهار بودیم.

وی افزود: در این راستا اقدامات پیش از بارش نسبت به احصاء و رفع معضلات موجود در خصوص کنترل و پایش آب های سطحی (لایروبی و حفر چاه) پیرامون نقاط مستعد آبگرفتکی و آبماندگی، بررسی منهول های آدم رو شبکه های اصلی جمع آوری آبهای سطحی ، احصاء و رفع نقیصه عدم وجود شبکه در ورودی حوضچه های مرتبط به شبکه های جمع آوری آبهای سطحی و جلوگیری از ورود هرگونه زباله و بازدید و کنترل ادوات و ملزومات مورد نیاز و تجهیزات انفرادی کارگران اجرایی در دستور کار قرار گرفت.

معاون خدمات شهری منطقه 4 گفت: گشت زنی و بازدید از شبکه های اصلی جمع آوری آب های سطحی و نقاط حساس و مستعد محدوده، آمادگی کامل عوامل پیمانکاری با تجهیزات کامل و استقرار عوامل کارگری با تجهیزات مورد نیاز در نقاط حساس از طغیان های احتمالی در این فصل جلوگیری خواهد کرد.

فرخی با اشاره به پیش بینی های لازم برای جلوگیری از غافلگیری در بارش های برف پاییزی افزود: جانمایی ۳۰۰ مخزن زرد رنگ شن مخصوص، آماده باش بیش از ۲۰۰ کارگر در نقاط حساس و برف گیر و راه اندازی سایت های اصلی و فرعی برف روبی از دیگر اقدامات منطقه چهار برای جلوگیری از مشکلات تردد است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043498

وب گردی

وب گردی