32 مدرسه سما در استان گیلان فعالیت دارد/ برگزاری دوره‌های رباتیک برای دانش‌آموزان مستعد

معاون آموزشی و مهارتی استان گیلان گفت: 23 مدرسه مستقل به همراه مدارس وابسته دیگر داریم که در مجموع شامل 32 مدرسه، هنرستان و 8 آموزشکده می‌‌‌شود.

محمد نیک‌‌‌‌پسند معاون آموزشی و مهارتی(سما استان گیلان) در گفت‌‌‌و‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره مدارس سما فعال در استان گفت: در حال حاضر، 23 مدرسه مستقل به همراه مدارس وابسته دیگر داریم که در مجموع شامل 32 مدرسه، هنرستان و 8 آموزشکده می‌‌‌شود. بیش از 4 هزار دانش‌آموز در مدارس سما تحصیل می‌کنند و حدود 1300 دانشجو در آموزشکده‌‌‌ها داریم.

وی تشریح کرد: بیشتر رشته‌‌‌‌‌‌هایی که در آموزشکده‌‌‌‌‌ها تدریس می‌‌‌شود شامل تربیت بدنی، برق، مکانیک، حسابداری و عمرانی می‌‌‌شود.

معاون آموزشی و مهارتی (سما استان گیلان) خاطرنشان کرد: درصددیم تا سال 1400 هر سال به طور متوسط 3 تا 5 مدرسه اضافه کنیم و به این ترتیب تا زمان تعیین شده باید حدود 40 مدرسه داشته باشیم که برای سال بعد 3 مجوز آماده از الان داریم.

نیک‌‌پسند تاکید کرد: برای توسعه آموزشکده‌‌‌‌‌‌ها هم به لحاظ گسترش کمی با توجه به اینکه امکان ادغام با دانشگاه وجود ندارد، برنامه‌‌‌ای نداریم؛ اما به لحاظ کیفی تجهیزات کارگاهی را توسعه می‌‌‌‌دهیم و از استادان عضو هیئت علمی و با تحصیلات دکتری برای تدریس در آموزشکده‌‌‌‌های سما استان بهره‌‌‌‌‌مند خواهیم شد.

وی درباره ایجاد مدارس مهارتی در استان گیلان خاطرنشان کرد: بیشتر فضاهایی که می‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانیم برای مدرسه استفاده کنیم نیازمند اجاره فضای مناسب بوده در نتیجه امکان انجام چنین کاری وجود ندارد و استقبال چندانی هم از این مدارس مهارتی نمی‌‌‌شود. بر همین مبنا، درصددیم همین اهداف مهارت‌‌‌‌آموزی را در قالب تاسیس هنرستان در رشته هایی چون هتلداری و طراحی دوخت داشته باشیم تا دانش آموزانی که در این هنرستان‌‌‌ها تربیت می‌‌‌‌‌‌شوند بتوانند در همان رشته مورد نظر در آموزشکده‌‌‌‌های ما مشغول به ادامه تحصیل شوند.

معاون آموزشی و مهارتی(سما استان گیلان) درباره نحوه انتخاب دانش‌‌‌‌آموزان برای ورود به مدارس سما اظهار کرد: دانش‌‌‌‌‌آموزانی که خواهان ورود به مدارس سما هستند بعد از بررسی‌‌‌‌های لازم در زمان ثبت‌‌نام توسط کادر مدیریت و مشاوران مدرسه سطح‌‌بندی شده و مشغول به تحصیل می‌‌شوند.

نیک‌‌پسند درباره انتخاب معلمان برای تدریس در مدارس سما گفت: بخشی از معلمانی که در مدارس سما مشغول به تدریس می‌‌‌‌‌‌شوند از میان معلمان برجسته و بازنشسته شهر و برخی از نیروهای آزاد و حق‌‌‌التدریس انتخاب می‌‌‌شوند.

وی درباره نحوه پرداخت حقوق معلمان در مدارس سما استان یادآور شد: معلمانی که رسمی هستند حقوقشان ار حقوق پرداختی آموزش و پرورش کمتر نیست و معلمان حق‌‌‌التدریس هم به عنوان معلم تمام وقت در نظر گرفته شدند که تنها در مجموعه سما به این شکل به معلمان حقوق پرداخت می‌‌‌شود.

معاون آموزشی و مهارتی(سما استان گیلان) درباره کلاس‌‌‌‌‌های فوق برنامه برای دانش‌‌‌‌آموزان مدارس سما یادآور شد: برای مقاطع مختلف مدارس سما دوره‌‌های متفاوتی چون آمادگی کلاس‌‌‌های تیزهوشان، دوره‌‌‌‌‌های مرتبط با رباتیک و کارگاه‌‌‌های آموزشی آشنایی با برق را تاکنون برگزار کردیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043515

وب گردی

وب گردی