میانگین مکالمه خانواده‌ها با فرزندان کمتر از ۲۰ دقیقه است

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: میانگین صحبت خانواده‌ها با فرزندان به کمتر از ۲۰ دقیقه رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، زهرا جواهریان در افتتاحیه طرح توانمندسازی سفیران فرهنگی دانشگاه‌ها که امروز در دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: سال ۹۶ طرحی در رابطه با تدوین بسته ارتقای خوابگاه‌های دانشجویی داشتیم و مشکلات دانشجویان به‌ویژه دختران را مد نظر قرار دادیم. دانشجویان، خواسته‌هایی مطرح کردند که بخشی از آنها رفاهی بود.

وی ادامه داد: فردا با وزیر علوم جلسه‌ای برای ارتقای سطح رفاهی دانشجویان چه دختر و چه پسر خواهیم داشت. همچنین خواسته‌های آموزشی مطرح شد که براساس آن کارگاه‌هایی مانند طرح توانمندسازی سفیران فرهنگی دانشگاه‌های کشور برگزار کنیم. امیدواریم این طرح بار دیگر با حضور دانشجویان بیشتری برگزار شود.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: یکی از سیاست‌های کلان و محورهای اصلی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، حمایت از تشکل‌ها و سمن‌هاست.

جواهریان تاکید کرد: اگر طرحی را نهاد و به‌طور همزمان سمنی به ما ارائه دهد، قطعا قرارداد را با سمن امضا خواهیم کرد. بحث تاب‌آوری را به‌صورت ویژه مد نظر قرار داده‌ایم. بحث ما تحمل نیست، بلکه مقابله با آسیب‌هاست. کشور ما از نظر اقلیمی، آسیب بیشتزری خواهد خورد و مهم است که چگونه با این موضوع مقابله کنیم.

وی افزود: میانگین صحبت خانواده‌ها با فرزندان به کمتر از ۲۰ دقیقه رسیده است. باید ببینیم چرا زمان گفت‌وگوی ما به حداقل رسیده است. یکی از برنامه‌های ما آمورش مهارت‌های ارتباطی خواهد بود.

جواهریان یادآور شد: امیدوارم چهار دوره پیش رو که خواسته دانشجویان است، به‌خوبی برگزار شود. بازخوردها را می‌گیریم و ارزیابی خواهیم داشت تا ان‌شاءالله تشویق به برگزاری مجدد دوره‌های موثری مانند این دوره باشیم.

وی ادامه داد: وقتی سن دانشجویان بالا رود، متوجه می‌شوند دوران دانشجویی بهترین دوران زندگی آنها بوده است. امیدوارم این دوره با سعادت و سربلندی برای دانشجویان ما بگذرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043516

وب گردی

وب گردی