تهران پایین‌ترین رتبه در رده‌بندی مدارس/تراکم‌دانش‌آموزان در‌برخی از کلاس‌های‌درس به  ۴۰ نفر می‌رسد

وزیر آموزش و پرورش گفت: استان تهران در رتبه‌بندی مدارس در پایین‌ترین رده‌ها قرار گرفته است؛ در حواشی تهران و مرکز این شهر، نیازمند فضای آموزشی هستیم.

به گزارش‌خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محسن حاجی میرزایی در همایش ملی بانوان و خانواده خیرین مدرسه‌ساز بانوی ایرانی، مدرسه مهربانی که صبح امروز در هتل پارسیان آزادی برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال‌های گذشته به دلیل آنکه اصرار آموزش و پرورش بر آن بوده که فرصت‌های آموزشی را در تمامی‌مناطق توسعه دهد و در بسیاری از نقاط کشور مدارسی گسترش دهد، مدارس در مناطق ایجاد شده است که تعداد دانش‌آموزان در این مناطق چندان زیاد نیست.

وی ادامه داد: در حال حاضر در حاشیه شهرها و برخی از استان‌های کشور نیازمند ایجاد فضای آموزشی هستیم، در برخی از کلاس‌ها تراکم دانش‌آموزان به ۴۰ نفر می‌رسد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: استان تهران در رتبه‌بندی مدارس در پایینترین ردهها قرار گرفته است؛ در حواشی تهران و مرکز این شهر، نیازمند فضای آموزشی هستیم.

حاجی‌میرزایی بیان کرد: در حال حاضر اولویت اصلی آموزش و پرورش تامین فضای آموزشی و تکمیل ۴۰ هزار کلاس درس نیمه کار در کشور است، متوسط فضای آموزشی در سطح کشور پنج و دو دهم مترمربع است؛ اما استانداری که در سند تحول بنیادین پیش‌بینی شده هشت و دو دهم مترمربع است، باید اقدامات لازم در راستای پر کردن این فاصله مد نظر قرار داده شود.

وی در پایان گفت: در حال حاضر نیازمند توسعه حرکت خیر مدرسهساز هستیم؛ در سال جاری نامه‌ای از سوی خیرین مدرسه ساز به آموزش و پرورش ارسال و در آن اعلام شد در مدت 2 سال حدود 5 هزار میلیارد تومان خیرین تعهد می کنند و در ازای آن نیز دولت تامین اعتبار خواهد کرد تا هرچه زودتر خلاهای فضای آموزشی پر شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043519

وب گردی

وب گردی