۳۰‌درصد مدارس نیازمند تخریب، نوسازی و مقاوم‌سازی است

وزیر آموزش‌و‌پرورش گفت: در حال حاضر ۳۰‌درصد مدارس نیازمند تخریب، نوسازی و مقاوم‌سازی است که از این میان ۱۲‌درصد مدارس نیازمند تخریب و نوسازی و ۱۸درصد نیازمند مقاوم‌سازی است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در همایش ملی بانوان خیر مدرسه‌ساز که صبح امروز در هتل‌پارسیان آزادی برگزار شد، اظهار کرد: خیرین برای کاستن از رنج‌های مردم و توسعه فضای آموزشی، وقت و پول خود را صرف می‌کنند، در حال حاضر مطالبه‌گری در هر نهاد و جایگاهی به یک فرهنگ تبدیل شده است، این عرصه، عرصه مسئولیت اجتماعی است و کشور ما در چنین شرایطی به این روحیه نیاز دارد؛ فرهنگی که خیّرین مدرسه‌ساز اشاعه می‌دهند در جامعه بسیار اثرگذار خواهد بود.

وی ادامه داد: کشور ما نیازمند فرهنگ مسئولیت‌پذیری است، مدرسه رمز موفقیت آینده و نبض کشور به شمار می‌رود؛ زیرا ظرفیت توانمندی‌های نسل ما در نقطه‌ای گسترش می‌یابد که خیرین در خلق این موقعیت یادگیری کمک می‌کنند.

وزیر آموزش‌و‌پرورش گفت: در حال حاضر ۳۰درصد مدارس نیازمند تخریب، نوسازی و مقاوم‌سازی است که از این میان ۱۲درصد مدارس نیازمند تخریب و نوسازی و ۱۸درصد نیازمند مقاوم‌سازی است. در همین راستا از سازمان نوسازی مدارس خواهش کردم تا نیازهای ما را در معرض آگاهی مردم بگذارند تا هرکسی با سرمایه کم یا زیاد امکان مشارکت داشته باشد.

ناصر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز در ادامه مراسم گفت: ۴۰‌هزار کلاس نیمه‌کاره در‌ کشور وجود دارد که ۲۴هزار کلاس آن مربوط به مدارس دولتی است، ما قول داده‌ایم نسبت به ساختن این کلاس‌ها اقدام کنیم، ۱۶هزار کلاس نیز به همت خیرین وابسته است.

وی بیان کرد: نوسازی مدارس نیازمند ۵‌هزار میلیارد تومان بودجه است، امیدواریم بتوانیم در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهیم.

اننهای پیام/

کد خبر: 1043547

وب گردی

وب گردی