برچسب اتحادیه‌های دانشجویی مورد سوءاستفاده انتخاباتی برخی ادوار قرار می‌گیرد

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم‌ و تحقیقات گفت: ادوار اتحادیه‌های دانشجویی نباید از نام اتحادیه خود سوءاستفاده انتخاباتی کنند.

علی مظفری در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره موضع‌گیری اخیر ائتلاف انتخاباتی اصولگرایان مبنی بر اینکه ادوار دانشجویی در شورای مرکزی این ائتلاف سهم دارند، گفت: احزاب سیاسی در چند سال اخیر از جریان دانشجویی برای جذب آرای انتخاباتی در بین قشر دانشگاهی و جوانان سو‌ءاستفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه مدت زمانی است که ائتلاف اصولگرایان برای انتخابات مجلس یازدهم شورای اسلامی تشکیل شده است، گفت: جناح‌های سیاسی نگاهشان به دانشگاه و جریان دانشجویی، جمع‌‌آوری رأی انتخاباتی است. پس تشکل‌های دانشجویی باید با آگاهی پیاده‌نظام این جریانات سیاسی نباشند.

از نام اتحادیه‌های دانشجویی برای انتخابات سوءاستفاده نشود

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم‌ و تحقیقات حضور جوانان و دانشجویان را در جلسات و اتاق فکر جریان‌های سیاسی برای انتخابات سودمند دانست و گفت: تجربه سال‌های گذشته و دوره‌های انتخاباتی پیشین نشان داده است که افراد سالخورده سیاسی تصمیماتی می‌گیرند که با فضا و شرایط کنونی کشور هم‌خوانی لازم را ندارد و در نهایت برای جوان نشان دادن لیست انتخاباتی خود از چند فعال سرشناس دانشجویی نیز استفاده می‌کنند.

وی افزود: جوانان، دانشجویان و استادان برای اینکه جریانات سیاسی کشور و احزاب سیاست‌های کلان خود را بر پایه جوان‌گرایی و سازگار با اهداف انقلاب طرح‌ریزی کنند، در جلسات و شورای مرکزی ائتلاف‌های سیاسی شرکت کنند و طرح و ایده بدهند.

مظفری با اشاره به اینکه اعضا و ادوار اتحادیه‌های دانشجویی نباید از نام اتحادیه خود سوءاستفاده انتخاباتی کنند، گفت: حضور دانشجویان در بطن انتخابات کاری پسندیده و منطقی است؛ اما متاسفانه شاهد هستیم که برخی از دانشجویان عضو تشکل‌های دانشجویی یا اداوار برای کسب امتیازهای بعدی از گروه یا جناح خاص تحت عنوان جنبش دانشجویی و نام حقوقی خود حمایت می‌کنند.

عضویت در جناح سیاسی بر اصل مطالبه‌گری اثر منفی دارد

این فعال دانشجویی با تأکید بر حفظ روحیه مطالبه‌گری و آرمان‌خواهی جنبش دانشجویی، بیان کرد: جنبش دانشجویی اگر سمت وابستگی به احزاب سیاسی و لیست‌های انتخاباتی برود، قطعاً روحیه مطالبه‌گری خود از مسئولان را به دلیل وابستگی از دست خواهد داد و آزادی عمل لازم را نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه معمولاً دانشجویان در اقلیت ائتلاف‌های انتخاباتی هستند، گفت: در سال‌های اخیر کمتر گروه یا حزب سیاسی در کشور بوده است که اعضای آن کاملا از جریان دانشجویی باشند و بتوانند از مشکلات جوانان و جامعه دانشگاهی درک مناسبی داشته باشند.

مظفری با بیان اینکه تاکنون پیشنهاد عضویت در پایگاه انتخاباتی حزب خاص یا حمایت از لیست انتخاباتی وابسته به یک جریان سیاسی به بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات نشده است، گفت: مسئول جوانان و دانشجویان یا لیدرهای جریانات دانشجویی احزاب سیاسی و انتخاباتی معمولا با مسئولان یا دبیران اتحادیه‌ها یا دفاتر عضو اتحادیه‌های دانشجویی ارتباط برقرار کرده و از آنها می‌خواهد که از فرد یا جناح خاصی حمایت کنند.

بسیج واحد علوم و تحقیقات از هیچ جناح انتخاباتی حمایت نمی‌کند

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم‌ و تحقیقات اضافه کرد: فعالان دانشجویی و اعضای عضو تشکل‌های دانشگاهی معمولا به دلیل دریافت پیشنهادات خوب در ستاد‌های انتخاباتی شرکت می‌کنند یا حمایت خاصی انجام می‌دهند که متاسفانه بعد از رای آوردن فرد یا جناح خاص سهمی نیز به فرد حمایت کننده داده می‌شود.

وی بیان کرد: ادوار بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات در دروه‌های انتخاباتی گذشته حمایت‌هایی از افراد عضو ائتلاف اصولگرایان انجام داده‌اند اما در شرایط فعلی بسیج آماده ارائه مشورت به کاندیداهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی است اما پرچم‌دار حمایت از هیچ جناح سیاسی نیست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043549

وب گردی

وب گردی