184 عضو هئیت علمی در دانشگاه آزاد قم فعالیت دارند/ حقوق استادان حق‌‌التدریس دانشگاه به صورت ماهانه پرداخت می‌‌‌‌‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم گفت: 184 عضو هئیت علمی تمام وقت در سطح استان داریم. بیشترین عضو هئیت علمی دانشگاه آزاد قم در رشته‌‌‌‌‌های علوم پایه بوده که کادر کاملی در این حوزه داریم و قطب علمی علوم انسانی در کشور محسوب می‌‌‌شویم.

سیف‌‌الله فضل‌‌‌الهی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم در گفت‌‌‌و‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برنامه‌‌‌‌‌های این واحد دانشگاهی در ارتقای نظام اساتید کشور گفت: برای بروز شدن و بالا بردن سطح علمی استادان، دوره‌‌‌های مختلف عمومی و تخصصی مهارت‌‌‌افزایی را برای استادان، اعضای هئیت علمی و حق‌‌‌‌‌التدریس‌‌‌ها در نظر گرفتیم. بر همین مبنا، یک مرکزی را به صورت رسمی برای حرکت در مسیر دانشگاه کارآفرین و در جهت افزایش ارتقای استادان در نظر گرفتیم.

وی تشریح کرد: از جمله برنامه‌‌‌‌‌‌‌های پیش روی ما در سال‌‌‌‌‌جاری برای ارتقای استادان، برگزاری جلسات آموزشی و مهارتی در خصوص آشنایی با روش‌‌‌های جدید و تکنولوژی روز آموزشی است. در این کارگاه‌‌‌‌‌های مهارتی نحوه تدریس و چگونگی ارتباط با دانشجویان برای انتقال درست مفاهیم آموزشی و پژوهشی به استادان و اعضای هئیت علمی آموزش داده می‌‌‌شود.

فضل‌‌‌الهی در ادامه درباره تبادل استاد و دانشجو با سایر کشورها خاطرنشان کرد: برای توسعه ارتباطات بین‌‌‌المللی با دیگر کشورها در جهت انجام فرصت‌‌های مطالعاتی و تبادل استاد و دانشجو، رایزنی‌‌هایی را با کشورهای همسایه چون عراق و افغانستان داشتیم تا دانشجو و استاد میان این کشورها، تبادل داشته و دانسته‌‌‌‌‌های علمی دو طرف به اشتراک گذاشته شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم تصریح کرد: در حال حاضر، 184 عضو هئیت علمی تمام وقت در سطح استان داریم. بیشترین عضو هئیت علمی دانشگاه آزاد قم در رشته‌‌‌‌‌های علوم پایه بوده که کادر کاملی در این حوزه داریم و قطب علمی علوم انسانی در کشور محسوب می‌‌‌شویم. در حوزه‌‌‌های فنی و مهندسی و رشته‌‌هایی چون برق و مکانیک با توجه به تازه تاسیس بودن نیازمند جذب اعضای هئیت علمی جدید هستیم.

وی درباره نحوه پرداخت حقوق استادان حق‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌التدریس تاکید کرد: حقوق استادان حق‌‌التدریس دانشگاه آزاد قم به صورت ماهانه پرداخت می‌‌‌‌‌شود تا بتوانیم رضایت‌‌‌مندی استادان را فراهم کنیم و در عین‌‌‌حال بتوانیم به این طریق، انگیزه لازم برای ارتقای دانشجویان و استادان را فراهم کنیم. کلیه درصدهای افزایش حقوق در دانشگاه آزاد تنها در دانشگاه ما و به استادان حق‌‌‌التدریس تعلق گرفته است.

فضل‌‌‌الهی درباره جذب استادان حق‌‌‌التدریس گفت: استادانی که بخواهند به عنوان حق‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌التدریس در دانشگاه آزاد قم استخدام شوند باید دارای مدرک دکتری تخصصی بوده و در عین‌‌حال در سامانه جذب ثبت‌‌نام کنند تا بعد از تایید نهایی مشغول به تدریس شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043563

وب گردی

وب گردی