دانشگاه مرکز عملیاتی کردن محورهای گام دوم انقلاب است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با اشاره به رسالت خطیر دانشگاه‌ها و مراکز علمی در تحقق بخشیدن به منویات رهبری گفت: دانشگاه مرکز عملیاتی کردن محور های گام دوم انقلاب در کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز، احسان کامرانی در جلسه شورای اداری دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با تاکید بررعایت اخلاق اسلامی و شئونات رفتاری در دانشگاه افزود: دانشگاه باید انقلابی و اسلامی شدن آن مشهود و عملکرد آن کاملا اثربخش و تاثیر گذار باشد.

رئیس واحد بندرعباس با بیان اینکه امروز بی تفاوتی و در حاشیه بودن دانشگاهها دیگر معنا و مفهومی ندارد اظهار کرد: مسئولیت پذیری دانشگاه در برابر موانع و مشکلات جامعه و تلاش در راستای رشد و پیشرفت کشور از مهمترین مسئله ای است که دانشگاهیان باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند.

وی با تاکید بر تنظیم و عملیاتی کردن سند اسلامی کردن دانشگاه، آراستگی و شئون رفتاری در دانشگاه عنوان کرد: دانشگاه‌ها و مراکز دانشگاهی باید با بکارگیری و مشارکت استادان مجرب و ظرفیت های توانمند خود و تشکیل شورا نسبت به تحقق این موضوع مهم در دانشگاه خود اقدام کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با تاکید بر حضور تمام وقت روسا و معاونین در دانشگاه افزود: مسئولان دانشگاه باید بر اساس وظایف ذاتی خود در ساعات تعیین شده به صورت تمام وقت در دانشگاه حضوری فعال داشته باشند و زمینه رضایت مندی دانشجویان را فراهم سازند.

احسان کامرانی افزایش فعالیت های علمی وپژوهشی در جهت تقویت درآمد های غیر شهریه ای خواستار شد و اظهار کرد: دانشگاهها باید بر اساس ظرفیت های هر منطقه و ماموریت های تعیین شده بتوانند با پیگیری و عملیاتی کردن آن خدمت بزرگی به مردم انجام دهند.

وی بکارگیری الگو های موفق در راستای کیفیت بخشی دانشگاه در جامعه را خواستار شد و افزود: دانشگاهها و مراکز استان با بررسی و انتخاب الگو های موفق در کشور و پیاده سازی آن در استان نسبت به کیفیت بخشی و بالا بردن بازدهی کار خود اقدام کنند.

این مسئول گفت: بالا بودن سطح توقعات مسئولان و مردم از دانشگاه آزاد اسلامی کاملا بجا و بحق بوده چرا که این دانشگاه از ظرفیت های توانمند و بالایی برخوردار است و می تواند خدمات موثرتری در جهت توسعه یافتگی کشورو رضایتمندی مردم بردارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در پایان با اشاره به اتفاقات اخیر که پس از سهمیه بندی بنزین در کشور رخ دادگفت: از بین بردن اموال عمومی و ایجاد اختلال در نظم جامعه بدون تردید حاصل برنامه های سازمان یافته از بیرون کشور است و هیچ ارتباطی به مردم عادی در کشور ندارد.

کامرانی افزود: همه باید در مقابل دسیسه های دشمن هوشیار باشیم و با پیروی از فرمایشات رهبری و عمل کردن به آن ، اجازه هیچ گونه تعرضی از سوی دشمن در کشور ندهیم.

به گزارش ایسکانیوز، در این جلسه مباحثی از قبیل سرای نوآوری، نظام موضوعات، پیگیری اسناد اراضی و املاک دانشگاه، رفع مشکلات عمرانی، کاهش هزینه، راه اندازی شرکت های دانش بنیان، درآمدهای غیر شهریه، ارتباط با خیران، و دیگر موضوعات مطرح شد که روسای واحد ها و مراکز و روسای شورای تخصصی راهکارهایی در این زمینه ارائه که در نهایت با نظر رئیس استان به تصویب این شورا رسید.

انتهای پیام /

کد خبر: 1043567

وب گردی

وب گردی