برخی دانشجویان تشکل را فدای تبلیغات حزبی می‌کنند/ سهم‌خواهی، جنبش دانشجویی را زیر سوال می‌‌برد

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: دانشجویان زیادی از فرصت‌های سیاسی استفاده کرده و با نگاه تأمین آینده شغلی به چنین مناسباتی نظر دارند این افراد بعد از رسیدن به هدف خود، تشکل را فدای حزب می‌کنند.

حمزه دستیار در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره استقلال دانشجویان در برهه‌های حساس سیاسی کشور گفت: هویت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل بر عدم حمایت از گروه‌های سیاسی است و طبق همین قانون در طول 20 سال اخیر از هیچ حزب و گروهی حمایت نکرده است.

وی ادامه داد: آزادگی جنبش دانشجویی ایران در عدم حمایت از گروه‌های سیاسی است. حمایت نکردن از احزاب منجر به باز بودن عرصه برای نقد آن‌ها خواهد شد و در نتیجه جنبش دانشجویی مطالبه‌گری صریح و قاطعی خواهد داشت.

جنبش دانشجویی نباید روی فرد خاصی هزینه کند

دستیار تاکید کرد: سازش با احزاب، قدرت نقد را کاهش می‌دهد؛ اما حمایت برخی تشکل‌های دانشجویی از بعضی گروه‌های سیاسی طبق مرام و چشم‌اندازشان از آینده انجام می‌شود.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل معتقد است: حمایت نکردن این اتحادیه از جریان‌های سیاسی به معنای خنثی یا منفعل بودن آن در عرصه سیاست نیست،

وی با بیان اینکه در برهه‌های حساس مطالبات صریح داشته‌ایم؛ گفت: همچنین سعی کرد‌ه‌ایم در انتخابات‌های مختلف، طبق بیانات رهبر معظم انقلاب فعالیت و روشنگری کنیم.

به گفته دستیار؛ برخی افراد در عرصه سیاسی طی سال‌های زیاد تغییر رویه داده و روبروی نظام و انقلاب می‌ایستند که به همین دلیل هم جریان دانشجویی نباید روی شخصی هزینه یا تبلیغ کند.

برخی تشکل‌های دانشجویی فقط برای انتخابات تشکیل می‌شوند

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با تاکید بر طرفداری و پشتیبانی از مبناهای فکری و گفتمانی از افراد و اشخاص سیاسی عنوان کرد: متأسفانه طیف زیادی از دانشجویان در برهه‌های حساس سیاسی پیاده‌نظام احزاب و گروه‌های سیاسی می‌شوند.

وی تأکید کرد: برخی تشکل‌های دانشجویی فقط برای انتخابات تشکیل می‌شوند که رهبر معظم انقلاب با تعبیر یکبار مصرف از آن‌ها یاد می‌کنند. این تشکل‌ها نیز صرفاً در زمان انتخابات کاربرد دارند.

دستیار با بیان اینکه دانشجویان زیادی از فرصت‌های سیاسی استفاده کرده و با نگاه تأمین آینده شغلی به چنین مناسباتی نظر دارند؛ گفت: این افراد بعد از رسیدن به هدف خود، تشکل را فدای حزب می‌کنند که اتحادیه دانشجویان مستقل دانشجویان را از این کار نهی می‌کند.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در پاسخ به این پرسش که سهم‌خواهی برخی تشکل‌های دانشجویی از احزاب چه پیامدی برای جامعه دانشجویی ایران دارد؛ اظهار کرد: این کار به وجهه دانشجویان ضربه زده و جنبش دانشجویی را فدای اهداف شخصی می‌کند و در نتیجه کلیت جنبش دانشجویی زیر سوال می‌رود.

وی ادامه داد: انحراف دفتر تحکیم وحدت در دهه هفتاد نیز از همین سهم‌خواهی‌های سیاسی آغاز و منجر به از دست دادن آزادگی سیاسی و انحراف از مسیر درست و حق‌طلبی شد.

دستیار در پایان تأکید کرد: شخصی که چند سال پیش عضو اتحادیه‌ای بوده، بدون سوء استفاده از تشکل خود توانایی ورود به احزاب را دارد. اساس‌نامه تشکل ما نیز چنین اجازه‌‌ای را به فرد می‌دهد اما به شدت جلوی سوءاستفاده حزبی را می‌گیریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043603

وب گردی

وب گردی