8 مدرسه سما در سطح استان بوشهر فعالیت دارند/ افتتاح 3 آموزشکده در حوزه نفت، گاز و امور گمرکی/ فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد در مدارس سما جذب می‌شوند

معاون آموزشی و مهارتی(سما استان بوشهر) گفت: 8 مدرسه و 2 آموزشکده در سطح استان داریم همچنین 3 آموزشکده سما را در سال جدید و در رشته‌‌‌‌‌‌‌هایی چون نفت، گاز و امور گمرکی که به تناسب شرایط استان کاربردی‌‌تر باشند راه‌‌‌‌‌اندازی خواهیم کرد.

باقر کریمی معاون آموزشی و مهارتی(سما استان بوشهر) در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت مدارس سما در این استان گفت: در حال حاضر، 8 مدرسه و 2 آموزشکده در سطح استان و در رشته‌‌هایی چون تربیت بدنی، مکانیک و حسابداری در آموزشکده‌‌‌ها داریم که یکی از آموزشکده‌‌ها در بوشهر و دیگری در آب‌پخش قرار دارد.

کریمی اظهار کرد: از بین 8 مدرسه سما در استان، یک هنرستان مختص به ورزش داریم که امکانات پیشرفته و تخصصی در رشته‌‌‌های مختلف ورزشی از جمله سوارکاری و تیراندازی در این هنرستان برای دانش آموزان فراهم است.

وی تشریح کرد: 593 دانشجو در آموزشکده‌‌‌های ما مشغول به تحصیل بوده و 1100 دانش‌‌آموز هم در مدارس سما در حال تحصیل هستند.

معاون آموزشی و مهارتی(سما استان بوشهر) درباره ایجاد مدارس مهارتی خاطرنشان کرد: مدارس کسب و کار را در بوشهر و خورموج راه‌‌اندازی کردیم که یک مدرسه جدید بوده تا هر دانش‌‌آموز یک مهارت را بیاموزد. از دانش‌‌آموزان دیگر مدارس هم می‌‌توانند در این دوره‌‌ها شرکت کنند. این مدارس در هفته اول آذرماه افتتاح می شود. زمان برگزاری این دوره‌‌های فوق‌‌برنامه بعدازظهر بوده و پرداخت شهریه این کلاس‌‌‌‌‌ها به صورت دوره‌‌‌ای و هر دوره به ارزش 250 هزار تومان خواهد بود.

کریمی تصریح کرد: برای پذیرش دانش‌‌‌آموزان در مدارس سما، گزینش خاصی صورت نمی‌‌‌گیرد و استقبال از این مدارس به صورتی است که ظرفیت پذیرش و ثبت‌‌‌نام دانش‌‌آموزان در سطح استان، قبل از شروع سال تحصیلی تکمیل خواهد شد. هدف ما ارتقای سطح علمی دانش‌‌‌‌‌‌‌آموزان در استان بوده بر همین مبنا دانش آموزان در کلیه سطوح ضعیف و قوی پذیرش می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شوند.

وی درباره جذب معلمان در مدارس سما تاکید کرد: جذب معلمان در مدارس سما استان از گروه بازنشستگان و معلمان شناخته شده و مطرح در سطح شهر و فارغ‌‌التحصیلان دانشگاه آزاد خواهد بود. گزینش و جذب معلمان مدارس سما هم توسط سازمان مرکزی دانشگاه آزاد و مدیران انجام می‌‌شود.

معاون آموزشی و مهارتی(سما استان بوشهر) درباره نحوه پرداخت حقوق معلمان در مدارس سما یادآور شد: نحوه پرداخت حقوق در مدارس سما استان به صورت ماهیانه بوده که گروهی از این معلمان جزو نیروهای آموزش و پروش بوده و گروه دیگر نیروی آزاد هستند که حقوق آنها به صورت ساعتی و میزان ساعت حضور پرداخت خواهد شد.

کریمی درباره راه‌‌اندازی آموزشکده‌‌‌های جدید در سال‌‌جاری اظهار کرد: 3 آموزشکده سما را در سال جدید و در رشته‌‌‌‌‌‌‌هایی چون نفت، گاز و امور گمرکی که به تناسب شرایط استان کاربردی‌‌تر باشند راه‌‌‌‌‌اندازی خواهیم کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043608

وب گردی

وب گردی