مدل عفاف ورزی، مفهومی و علمی است/ استفاده از نخبگان دانشگاه آزاد در پیشبرد اهداف بنیاد پژوهش های اسلامی

رئیس بنیاد پژوهش های اسلامی با بیان اینکه مدل عفاف ورزی، مدلی مفهومی و علمی است گفت: بنیاد پژوهش های اسلامی تصمیم دارد از پژوهشگران و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی برای پیش برد و توسعه اهداف خود استفاده کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام سید محمود مرویان حسینی رئیس بنیاد پژوهش های اسلامی صبح امروز در همایش ملی الگوی مفهومی عفاف جنسی که در واحد تهران مرکزی برگزار شد، اظهارکرد: عفاف یکی از آموزه های مهم دینی است که قرآن کریم در محور عفاف اقتصادی و عفاف جنسی به این مسئله پرداخته است‌. از آیات قرآن برداشت می شود که حجاب مربوط به کسانی است که با نیازهای خود، برخورد حکیمانه و عفیفانه دارند.

وی افزود: عفاف به معنی خود کنترلی و خویشتن داری است که انسان در عرصه تمایلات جنسی، به صورت خردمندانه عمل کند. عفاف یک موضوع عمومی است که در عرصه های گوناگون وجود دارد و یکی از پیش نیازهای آن مسأله تامین است.

مرویان ادامه داد: برخی افرادی که حتی ازدواج کرده اند، دارای رفتار غیر عفیفانه در حوزه نیازهای جنسی هستند؛ انسان باید به صورت حکیمانه با رفتارهای خود برخورد داشته باشد. عفاف به معنای سدی در برابر تمایلات نیست بلکه تامین درست آنهاست، در واقع شیوه بهره مندی زوجین از نیاز جنسی می تواند زمینه ساز عفاف باشد.

رئیس بنیاد پژوهش های اسلامی گفت: مدل عفاف ورزی، مدلی مفهومی و علمی است؛ برگزاری این همایش در دانشگاه آزاد چند پیام دارد که یکی از آن ها، برخورد عالمانه با تمایلات درونی و پردازش بیش از پیش اخلاق ورزی است.‌ ارتباطات جوانان باید به رفتارهای منضبطانه منجر شود که باید از دانشگاه آزاد اسلامی برای برگزاری چنین همایش هایی تشکر کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بنیاد پژوهش های اسلامی در طول این چندسال، موفق به انتشار ۴ هزار جلد کتاب، در حوزه های حدیث، روانشناسی، جامع شناسی، نجوم، تمدن نوین اسلامی و...شده است و تصمیم دارد از پژوهشگران و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی برای پیش برد و توسعه اهداف خود استفاده کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043617

وب گردی

وب گردی