عفاف موضوعی فطری است/ ارسال 65 مقاله به همایش ملی الگوی مفهومی عفاف جنسی

دبیر علمی همایش الگوی مفهومی عفاف جنسی گفت: عفاف موضوعی فطری است و فطرت سالم انسان، به عفاف گرایش دارد در اسلام نیز موضوع عفاف از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدرضاسالاری فر دبیر علمی همایش ملی الگوی مفهومی عفاف جنسی صبح امروز در همایش ملی الگوی مفهومی عفاف جنسی که در واحد تهران مرکزی برگزار شد، اظهارکرد: عفاف موضوعی فطری است و فطرت سالم انسان، به عفاف گرایش دارد در اسلام نیز موضوع عفاف از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی افزود: مقام معظم رهبری، موضوع عفاف را عامل اقتدار فرهنگی کشور می داند؛ عفاف یکی از چالش های مهم کشور است که در ۴۰ سال اخیر، این موضوع در حوزه حجاب و زنان خلاصه شده است. درحالی که موضوع عفاف در حوزه های مختلف رفتاری و اجتماعی وجود ندارد و نباید صرفا در حجاب خلاصه شود.

سالاری فر ادامه داد: ما ابتدا باید به چیستی عفاف بپردازیم تا به تبع آن، ابعاد مختلف حجاب روشن شود؛ در سلسله همایش های عفاف جنسی، به رابطه عفاف با سایر مفاهیم اخلاقی، عفاف از منظر ادیان، مفهوم اصلی عفاف و... خواهیم پرداخت. همچنین موضوع عفاف و مسیحیت را با استادان دانشگاهی از کشور آلمان مورد بحث قرار دادیم.

دبیر علمی همایش الگوی مفهومی عفاف جنسی در پایان تصریح کرد: ۶۵ مقاله تا کنون برای ما ارسال شده که از میان آن ها، ۲۱ مقاله برگزیده شده است و به دنبال درونی سازی مسئله عفاف هستیم تا صرفا خلاصه در حجاب نشود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1043618

وب گردی

وب گردی