گیت‌های الکترونیکی ضدسرقت فروشگاهی در کشور ساخته شد

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان از ساخت گیت‌های الکترونیکی ضدسرقت فروشگاهی در کشور خبر داد و گفت: محصول این شرکت در مقایسه با نمونه مشابه خارجی کارکرد بسیار بهتری در برابر انواع نویز (Noise) را داراست.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سرقت از محصولات فروشگاهی یکی از دغدغه‌های فروشگاه‌دارها است و ساخت گیت‌های الکترونیکی ضدسرقت فروشگاهی می‌تواند به رفع این معضل کمک کند.

فناوری ساخت این گیت‌ها تا همین چند سال پیش، در انحصار کشورهای آمریکا، هلند، سوئد و یکی دو کشور دیگر بود؛ اما از سال 1388 به دست توانمند نیروهای جوان کشورمان تولید و اکنون به عنوان تنها شرکت تولیدکننده این محصول در ایران و منطقه مشغول به فعالیت است.

محمد صادق ثانوی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: گیت فروشگاهی «تویین گیت» با فناوری انحصاری به عنوان اولین محصول عملیاتی در جهان است که همزمان دو تکنولوژی AM و RF را پشتیبانی می‌کند.

به گفته این فعال فناور، این گیت، نخستین محصولی است که تکنولوژی RM ایمن موج در آن پیاده سازی شده است به همین علت به ایده‌آل‌ترین روش ضدسرقت برای فروشگاه‌ها تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: در گذشته تمامی گیت‌های مورد استفاده در فروشگاه‌های ایران از کشورهای دارنده این تکنولوژی همچون آمریکا، هلند، سوئد و چین وارد می‌شد ولی اکنون به جرات می‌توان گفت که اکثر این گیت‌ها ساخت داخلی است و واردات آن به طور چشمگیری کاهش پیدا کرده است.

ثانوی، درباره میزان صادرات محصولات گفت: امروز علاوه بر بازار داخلی، صادراتی به کشورهای عراق و عمان صورت گرفته که مبلغ 25 هزار دلار ارزآوری برای کشور در پی داشته است.

وی اضافه کرد: علاوه بر اشتغالزایی 30 نفری در داخل ایران خط تولید این شرکت در کشور عمان راه اندازی شده است و صادرات این محصولات از کشور عمان به چند کشور دیگر نیز صورت می‌گیرد.

وی درباره مزیت محصول تولیدی شرکت گفت: محصول این شرکت در مقایسه با نمونه مشابه خارجی کارکرد بسیار بهتری در برابر انواع نویز (Noise) داراست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043619

وب گردی

وب گردی