رئیس جهاد دانشگاهی با نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی ابقا شد

نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیئت تجدید نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس جهاد دانشگاهی در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی انتخاب و تایید شدند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، جلسه ۸۲۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی برگزار شد. سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص مصوبات این جلسه اظهار کرد: در ابتدای این جلسه رئیس جمهور گزارشی از فرایند سهمیه‌بندی بنزین و قیمت‌گذاری آن و پیامدهای فرهنگی – اجتماعی آن ارائه کرد.

وی در ادامه از تایید انتخاب حمیدرضا طیبی به عنوان رئیس جهاد دانشگاهی خبر داد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: همچنین دکتر علی اکبر ولایتی و حجت الاسلام والمسلمین محسن قمی به عنوان نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیئت تجدید نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انتخاب شدند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به مباحث صورت گرفته در جلسه در خصوص چالش های علم و فناوری در کشور برای برطرف کردن معضلات کشور اظهار کرد: قواعد و مقررات جذب هیئت علمی، آئین نامه‌های ارتقا و تنوع‌بخشی به آن متناسب با رشته‌های مختلف دانشگاهی از اهم موارد مورد بحث در این زمینه در جلسه بود.

استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران با اشاره به اهمیت حوزه تحقیق و توسعه برای رابطه صنعت و دانشگاه گفت: تصور رایج این است که بودجه پژوهش باید صرفاً توسط دولت تامین شود در حالی‌که در کشورهای پیشرفته ۷۰ درصد این سهم را بخش خصوصی و بنگاه های بزرگ اقتصادی تامین کرده و نوآوری‌های علمی را محقق می‌کنند.

وی در پایان گفت: ادامه بررسی موضوعات به جلسه آینده شورای عالی انقلاب فرهنگی موکول شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043626

وب گردی

وب گردی