29 هزار صندلی  در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون ارشد خالی مانده است

29 هزار و 878 نفر در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد شرکت کرده‌اند،‌ با توجه به ظرفیت 57 هزار نفری که در دانشگاه‌های کشور( به جز دانشگاه آزاد اسلامی) فراهم شده؛ هنوز 29 هزار صندلی خالی مانده است.

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان‌ اینکه مرحله تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد در 30 آبان ماه پایان می‌یابد، اظهار کرد: مرحله تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد از پنجشنبه 23 آبان ماه آغاز شد و با توجه به تمدید مجدد فرصت انتخاب رشته، این مهلت تا پنجشنبه 30 آبان تمدید شده است.

وی افزود: در این مرحله، پذیرش دانشجو برای دوره‌های روزانه، شبانه، پیام‌نور، غیرانتفاعی، پردیس خودگران، مجازی و دانشگاه آزاد اسلامی انجام می‌شود. ظرفیت پذیرش در کد رشته‌های همه مؤسسات آموزش عالی این مرحله به جز دانشگاه آزاد اسلامی، 57 هزار و 30 نفر است.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به آخرین آمار انتخاب رشته در مرحله تکمیل ظرفیت کنکور ارشد گفت: تا صبح امروز؛ 27 هزار و 150 نفر نسبت به انتخاب رشته، در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد اقدام کرده‌اند.

با توجه به ظرفیت 57 هزار و 30 نفری تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه‌ها ( به جز دانشگاه آزاد اسلامی)، می‌توان گفت 29 هزار و 878 ظرفیت خالی در این مرحله وجود دارد، این در حالی است که مهلت انتخاب رشته در مرحله تکمیل ظرفیت فردا پنجشنبه به پایان خواهد رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043637

وب گردی

وب گردی