اعتماد و امکانات حلقه مفقوده پیام رسان‌های داخلی است/ آغاز ماراتن رقابت با اپ‌های خارجی

قطعی اینترنت طی روزهای اخیر نتوانست مانع فعالیت پیام‌رسانه‌های داخلی شود اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که اعتماد و امکانات حلقه مفقوده پیام رسان‌های داخلی هستند؛ مادامی که این اعتماد و فضای باز انتخاب برای شهروندان ایرانی مهیا نشود نباید افزایش عضویت در این اپلیکیشن‌ها را توقع داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، طی روزهای اخیر به دلیل برخی مسائل در کشور، شاهد قطعی اینترنت و در برخی موارد با کندی سرعت اینترنت مواجه هستیم. در کنار این موضوع با بسته شدن فضای مجازی و اپلیکیشن‌های خارجی مردم به اپ‌های داخلی روی آورند.این در حالیست که ارائه خدمات در این اپلیکیشن‌ها با اختلالات بسیاری مواجه است و نمی‌تواند پاسخگوی نیاز عموم مردم باشد که این مساله موجب نارضایتی اکثر کاربران شده است.

در حال حاضر پیام رسان‌های بله، گپ، ایتا، سروش و بیسفون در شبکه ارتباطی کشور فعال هستند و خدمات مختلفی در حوزه پیام رسانی ارائه می‌کنند. این ابزار ارتباطی بر بستر شبکه ملی اطلاعات در دسترس است و هر یک به نوعی نیاز کاربران را برطرف می‌کنند و جایگزین مناسبی برای پیام رسان‌های خارجی هستند.

شنیده‌‌ها حاکی از آن است که برخی از پیام‌رسان‌ها با کندی ارائه خدمات مواجه هستند و این موضوع نشان می‌دهد که اپ‌های داخلی نیاز به تقویت دارند تا پابه‌پای پیام‌رسان‍‌ه‌های خارجی حرکت کنند.

مهدی داوری مدیرعامل پیام‌رسان بیسفون در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز اظهار کرد: همزمان با کند شدن اینترنت و قطعی پیام‌رسان‌های خارجی استقبال مردم از اپ‌های داخلی بیشتر شده به طوری که در روزهای اخیر شاهد افزایش کاربران در پیام‌رسان بیسفون هستیم.

وی تصریح کرد: از آنجا که سرور این پیام‌رسان در داخل کشور است بنابراین قطعی اینترنت در ارائه خدمات ما مشکلی به وجود نیاورده و مردم به راحتی از این پیام‌رسان استفاده می‌کنند.

مدیرعامل پیام‌رسان بیسفون افزود: در حال حاضر آمار دقیقی از تعداد استفاده‌کنندگان این اپلیکیشن ندارم؛ اما براساس گزارش واصله مراجع‌کنندگان به این اپ سه برابر افزایش یافته است.

داوری ادامه داد: ما در ارائه خدمات، سرویس مناسب را در اختیار کاربران قرار می‌دهیم اما متاسفانه برخی مسائل فرهنگی در کشور باعث شد که مردم از پیام‌رسان‌های داخلی استفاده نکنند در حالیکه سرویسی که اپ‎‌های خارجی ارائه می‌دهند پیام‌رسان‌های داخلی نیز دارند. از سوی دیگر تبلیغات منفی کشورهای خارجی باعث شد که مردم از اپ‌های داخلی استقبال نکنند، شاید امروز بیشتر بتوان درک کرد که چرا که این تبلیغات انجام شد؛ به هرحال ما تلاش می‌کنیم که سرویس خدمات رسانی را در اپ‌های داخلی تقویت و سطح را ارتقا دهیم.

همچنین محمد احمدیان مدیر یکی از سایت‌های اینترنتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز اعلام کرد: فعالیت سایت ما در بستر سرورهای داخلی است، بنابراین علاوه بر افزایش کیفیت، شاهد ارائه خدمات بهتر به مشتریان هستیم تا به امروز محدودیت اینترنت، تأثیری بر کار ما نگذاشته است. ما می توانیم در اینترانت هم ادامه کار دهیم و اگر مردم از این موضوع اطلاع داشته باشند، حتی به اطلاع رسانی ما از طریق پیامک هم نیازی نخواهد بود.

براساس این گزارش به نظر می‌رسد؛ حال که فضا برای استفاده از اپ‌های داخلی فراهم شده بهتر است که مسئولان کشور با تقویت زیرساخت‌ها و حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی زمینه را برای بهبود خدمات فراهم سازند. باتوجه به شرایط موجود جامعه باید اپ‌ها و پیام‌رسان‌های داخلی به تجهیز زیرساخت‌ها و تقویت خدمات خود توجه کنند تا کاربران بتوانند از امکانات آنان استفاده کنند. همچنین اگر مسئولان و مدیران اپ‌های داخلی با فرهنگ سازی و ایجاد اعتماد شرایط را مهیا می‌کردند به طور یقین مردم با اطمینان کامل از پیام‌رسان‌های داخلی استقبال می‌کردند و قطعا در شرایط محدودیت اینترنت، شاهد مشکلات جمع کثیری از کسب و کارهای خرد نبودیم. هم چنان که بررسی‌ها نشان می‌دهد که اعتماد و امکانات حلقه مفقوده پیام رسان‌های داخلی هستند و مادامی که این اعتماد و فضای باز انتخاب برای شهروندان مهیا نشود، پیام رسان‌های داخلی نیز نمیتوانند در این عرصه خودی نشان دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043642

وب گردی

وب گردی