انحلال تیم قهرمان سوپرلیگ درد تلخی است که نمی‌توان هضمش کرد

سرمربی تیم بسکتبال 3 نفره دانشگاه آزاداسلامی گفت: امسال جای تیم ما در سوپرلیگ بی‌اندازه خالی بود. خیلی تلخ است که تیم قهرمان فصل را منحل کنند. جالب اینجاست با هرکسی هم صحبت می کنیم می گوید انحلال کار ما نبوده است!

آزاده زمانپور سرمربی تیم بسکتبال 3 نفره دانشگاه آزاد که چندی پیش عنوان سومی مسابقات لیگ جهانی دانشجویان را کسب کرد، در تشریح نحوه چگونگی حضور تیمش در این مسابقات به خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: تیم ما تنها با 5 جلسه تمرین گروهی عازم مسابقات جهانی چین شد. در حقیقت خیلی امیدی به اعزام نداشتیم و تمرین و تدارکاتی که داشتیم کاملا حداقلی بود.

وی تاکید کرد: همیشه بازی‌های اول را در بازی های بین المللی می بازیم. دلیل آن هم این است که بچه ها اصلا با جو مسابقات آشنا نیستند. از محل برگزاری تا تماشاگران تا آن شور و هیجان کنار زمین و آداب برگزاری مسابقه که کاملا برای ما ناآشناست. بازی‌های اول را معمولا می بازیم. از بازی دوم به بعد بازیکن ها با شرایط بازی سازگار می شوند. نکته جالب اینکه ما بازی اول را به تیم سنگال باختیم؛ اما در آخرین بازی همین سنگال را بردیم و سوم شدیم. تنها تیمی بودیم که بدون بازی تدارکاتی و بدون جلسات تمرینی عازم این مسابقات شدیم. 2 بازیکن ما سابقه ملی داشتند و ماه قبل در مسابقات جهانی حضور داشتند. تجربه آنها بود که ما را از مرحله گروهی بالا برد.

وی با تاکید بر اهمیت این نتیجه گفت: مقام سومی ما در این مسابقات تاریخی است. خیلی ها نمی‌خواستند نماینده ایران در این مسابقات نتیجه بگیرد. خیلی ها را دیدم که بعد از شکست اول ما مقابل سنگال خوشحال بودند. خیلی ها نمی خواستند به فینال برسیم و وقتی بازی نیمه نهایی را باختیم خوشحال بودند. خیلی ها دلشان نمی خواست دختران محجبه ایران در این مراسم از روی سکو بالا بروند؛ همچنین نمی خواستند که تیم های ورزشی دانشجویی ایران در مسابقات جهانی حضور داشته باشند و موفق شوند. ما چیزی فراتر از یک مدال برنز جهانی را کسب کردیم. کاری که کردیم فراتر از مدال بود.

سرمربی سابق تیم ملی زیر 23 سال کشورمان در ادامه گفت: در لیگ ایران قهرمان شدیم و پاداش ما انحلال تیم بود! این وضع را قیاس کنید با تیمی که دانشجوهایش در آکادمی های NBA تمرین می کنند. سنگال دقیقا این وضع را داشت. با مربی این تیم که صحبت می کردیم می گفت خیالش راحت است که در NBA تمام ریزه‌کاری‌ها به شاگردانش یاد داده شده است.

زمانپور افزود: روی کاغذ نباید در این مسابقات شرکت می کردیم. روی کاغذ ما باید در مرحله گروهی با سه شکست حذف می شدیم. ولی ما فقط یک چیز داشتیم. تنها یک اسلحه و برگ برنده داشتیم و با همان تا سومی جهان رسیدیم. اینکه بچه های ما با تمام اتم های وجودشان می خواستند برنده و موفق باشند. تنها شانس زندگی ورزشی شان درخشش در این مسابقات بود. این تنها دلیلی بود که ما را موفق کرد. شاید درک این موضوع برای آنهایی که این مسابقات را ندیده اند آسان نباشد؛ اما شاهکار کردیم با این تدارکات به سومی رسیدیم. بچه های ما بیشتر از بقیه، برنده بودن را نیاز داشتند.

وی در ادامه به مراسم تقدیر از مدال آوران دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: آنجا چندبار اشکم درآمد و به سختی جلوی خودم را گرفتم. وقتی اسمم را صدا زدند تا به سمت دکتر طهرانچی بروم و جایزه ام را بگیرم، تمام روزهای دشوار سال قبل به یادم آمد. از روزی که تیم را تشکیل دادیم تا روزی که بازی رفت قهرمانی را به تیم شهر خودم اصفهان باختم و همه فکر می کردند کار تمام شده اما قهرمان شدیم.

وی افزود: خیلی سوال داشتم که بپرسم و خیلی حرف ها برای زدن بود؛ اما جای مناسبی برای سوال و جواب نبود. دکتر طهرانچی و علی نژاد قراری گذاشتند برای آینده نه چندان دور که در جلسه ای در شورای عالی ورزش حضور پیدا کنم و در مورد تیم صحبت کنیم. قول حمایت از تیم هم داده شد و اینکه تیم بسکتبال بانوان در فصل بعد در مسابقات لیگ شرکت کند. باید حتما در این مورد در جلسه حرف بزنیم.

سرمربی تیم 5 نفره فصل قبل دانشگاه آزاد در ادامه افزود: امسال جای تیم ما در سوپرلیگ بی اندازه خالی بود. خیلی تلخ است که تیم قهرمان فصل را منحل کنند. جالب اینجاست با هرکسی هم صحبت می کنیم می‌گوید انحلال کار ما نبوده است! نمی دانم واقعا چه کسی بود که تصمیم گرفت تیم ما در مسابقات شرکت نکند ولی هم به من و هم به تعدادی از بازیکن های تیم ضربات بدی وارد شد. امسال من و تعدادی از بازیکنان بیرون ماندیم. قرار بود تیمداری شود و ما هم به پیشنهادهای دیگر پاسخ منفی دادیم تا اینکه اعلام شد تیمداری نمی شود. دیگر وقتش نبود که تیمی پیدا کنیم. تیم را از هم پاشیدند. هرکدام از بازیکنان ما امسال در شهری و تیمی جدا بازی می کند. باید شانس بیاورم که بشود برای فصل بعد دوباره همان تیم را جمع کرد.

زمانپور در پایان گفت: روزی که مراسم تقدیر برگزار شد در حضور مدیر کل تربیت بدنی پیشنهاد شد که مسابقات بسکتبال 3 نفره درون دانشگاهی کل کشور را برگزار کنیم. خیلی ایده خوبی است و من به هم شدت با این ایده موافقم. انگیزه های خوبی هم برای اجرایی کردن این کار دارم اما هنوز صحبتی با من نشده است. منتظر بودم که با من تماس بگیرند و اما خبری نشده است. این را می دانم که در چند دانشگاه بسکتبال 3 نفره داریم و می شود روی گسترش آن صحبت کرد. حقیقتش نمی دانم فصل بعد کجا هستم یا چه می کنم. فقط منتظر روشن شدن دو موضوع هستم. یکی اینکه آیا می شود با تیم بسکتبال پنج نفره در مسابقات غرب آسیا شرکت کنیم و اینکه جلسه شورای عالی ورزش کی برگزار می شود و من کی باید از حق حیات تیمم دفاع کنم.

انتهای پیام /

کد خبر: 1043664

وب گردی

وب گردی