حضور ۱۰۳ کشور در بخش بین‌المللی جشنواره سیمرغ / بیش از هزار اثر در بخش فرهنگ سلامت عرضه شد

معاون فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۱۰۳ کشور در بخش بین‌المللی جشنواره سیمرغ حضور داشتند که هزار و ۵۰۰ اثر در بخش فرهنگ سلامت عرضه کردند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سیما سادات لاری در اختتامیه دهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ که امروز در پردیس تئاتر تهران برگزار شد، اظهار کرد: همکاران ما با تمام کمبودها، بستری را فراهم کردند که دانشجویان از تمام کشور حضور پرشوری در جشنواره داشته باشند.

معاون فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم که دانشجویان از چندین جنبه رشد کنند. ما بزرگانی مانند ابن سینا را داشتیم که علاوه بر علم، در شعر و موسیقی نیز سرآمد بودند.

سادات لاری تاکید کرد: دانشجویان علوم پزشکی به عنوان متولی سلامت باید با هنر خود، سلامت روان را به جامعه هدیه کنند. این جشنواره در پنج بخش تئاتر، فیلم، ادبی، تجسمی و موسیقی با حضور هزار و ۵۰۰ نفر برگزار شد.

وی افزود: ۱۰۳ کشور در بخش بین‌المللی حضور داشتند که هزار و ۵۰۰ اثر در بخش فرهنگ سلامت عرضه کردند. ۱۱۷ اثر تئاتر، ۱۰۰ دقیقه در قالب ۹۶ فیلم، ۵۶ اثر موسیقی و مسابقه مشاعره با حضور ۴۰ دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.

رئیس جشنواره بین‌المللی سیمرغ بیان کرد: داوران حرفه‌ای در این جشنواره حضور داشتند و همچنین کتابی از جشنواره در پنج بخش تدوین شد. در مجموع جشنواره سیمرغ، نهالی بوده که رشد کرده است.

سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه این مراسم اظهار کرد: هر وقت لبخند دانشجویان را می‌بینم، خوشحال می‌شوم و از ناراحتی آنان نیز متاثر می‌شوم. یکی از دلخوشی‌های ما تربیت دانشجویانی است که ظرفیت‌های هنری نیز داشته باشند و در کنار چهره‌های علمی، بزرگان هنری و ادبی را نیز بشناسند.

وی ادامه داد: اولین کتابم را زمان دانشجویی چاپ کرده و تئاترهای سنگینی از برشت و بیضایی و رادی را کار کردم. در اصفهان با بزرگان موسیقی مانند کسایی و تاج اصفهانی آشنا شدم. هنر با علم پزشکی دربیامزید تا یکی از ماندگارها شوید.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: زمختی جزو هنر نیست. اگر گذشته هنرمندان بزرگ این سرزمین را مشاهده کنید، می‌بینید با لطافت، سخن گفته‌اند. هنر باید آیینه تمام‌نمای زمان خود و با زبان مردم باشد. زبان مردم را نباید با عوام‌گرایی اشتباه گرفت. به‌طور مثال زبان حافظ هم برای ظریف‌اندیشان و هم برای مردم بود.

نمکی یادآور شد: هنری که دور از اخلاق باشد، مردنی است. امیدوارم دانشجویان با دل خوش بروند و با دست پر برای جشنواره سال آینده بیایند.

وی وقتی از هدیه برای دانشجویان صحبت کرد، حضار خواهان اینترنت شدند که وزیر بهداشت از انتقال خواسته دانشجویان به مسئولان خبر داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043678

وب گردی

وب گردی