فرصت سینما مدرسه در بیش از 100هزار مدرسه فراهم می‌شود

مدیر کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی گفت: باهمکاری دفتر انتشارات و فناوری آموزشی در تلاشیم تا در بیش از 100 هزار واحد آموزشی فرصتی به نام «سینما در مدرسه» فراهم کنیم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از ستاد خبری چهل و نهمین جشنواره فیلم رشد، علی رمضانی مدیرکل فرهنگی و هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش در خصوص جشنواره رشد گفت: ما این جشنواره در درجه اول به ایجاد روحیه شاداب در میان شرکت‌کنندگان در این جشنواره و در درجه دوم به کسب مهارتهای دانش‌آموزانی توجه می‌کنیم که در حوزه‌های هنری حضور دارند و چندین مهارت در حوزه‌های اجتماعی کسب می‌کنند. به طورکلی نگاه ما بر این است که این دانش‌آموزان بتوانند در جشنواره‌های بین‌المللی هم حضور پیدا کنند.

وی ادامه داد: امسال بیش از ۳۰ هزار دانش‌آموز در جشنواره‌های فرهنگی وهنری داخل کشور شرکت کردند. این موضوع خدمت مهمی به جامعه است. اعتقاد داریم دانش‌آموزان، سازندگان آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و ابزار هنر بیشترین نقش و تأثیر را در شکل‌پذیری هویت دانش‌آموز دارد که در حوزه فیلم این موضوع پررنگ‌تر است.

رمضانی با اشاره به لزوم وجود زیرساخت‌های مناسب به منظور جذب مخاطب بیشتر در حوزه فیلم آموزشی افزود: از جمله زیرساخت‌های مناسب مدارس، کانون‌های فرهنگی و تربیتی و کانون‌های پرورش فکری است. ما در کانون‌ها فضای مناسبی در جهت رشد و پرورش دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف هنر فراهم کردیم.

وی اظهار کرد: ما با همکاری دکتر فیاضی؛ مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی در تلاشیم تا در بیش از صد هزار واحد آموزشی فرصتی به نام «سینما در مدرسه» فراهم کنیم. به این مفهوم که فیلم‌هایی که براساس سیاست‌های آموزش و پرورش ساخته می‌شود و فیلم‌هایی که دانش‌آموزان در جشنواره‌ها می‌سازند، در مدارس به نمایش درآید و معلمان و دانش‌آموزان جلسه نقد و بررسی برای آن فیلم برگزار کنند.

رمضانی ادامه داد: امروزه فضای آموزش تک بعدی شده است، اگر ما بخواهیم جشنواره‌ای قوی داشته باشیم باید در مدارس فضایی برای فرهنگ و هنر فراهم کنیم و بتوانیم در بحث محتوای آموزشی کتاب‌ها از فیلم آموزشی استفاده کنیم. مطابق برنامه‌ریزی‌هایی که داشتیم قرار شد هم‌زمان با برگزاری جشنواره کارگاه و کلاس‌های آموزشی برای معلمان و دانش‌آموزان برگزار شود تا این افراد به عنوان سفیران ما در مدارس حضور داشته باشند و در نهایت به ارتقای کیفیت جشنواره در آینده کمک کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا با تعطیلی مدارس مخاطب جشنواره کاهش می‌یابد، توضیح داد: متأسفانه ما در زمینه تربیت تماشاگر خوب کار نکردیم. اگر مدارس به طور جدی به این زمینه ورود کنند و اجازه بدهند هر هفته یک فیلم در مدارس نمایش داده شود، دانش‌آموز به تدریج به حوزه فیلم علاقه‌مند می‌شود‌. از طرفی اگر فیلم‌سازان هم قبل از ساخت فیلم، کارشناسان علمی، آموزشی و تربیتی ادارات آموزش و پرورش را در این کار دخیل کنند، مخاطبان جشنواره افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043680

وب گردی

وب گردی