کاهش تخلفات و خطاها با اجرای «نسخه‌نویسی الکترونیک»

رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: با الکترونیکی شدن پرونده بیماران و همچنین نسخه نویسی، قطعا جلوی بسیاری از دوباره کاری‌ها گرفته شده و احتمال وقوع بسیاری از انحرافات، تخلفات و خطاها به طور محسوسی کاهش پیدا خواهد کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمدباقر ضیا، رئیس انجمن داروسازان ایران ضمن تشریح مزایای الکترونیک شدن نسخه‌ها و بحث پرونده الکترونیک گفت: عملیاتی شدن پروژه‌هایی که بر پایه دولت الکترونیک است، به معنای واقعی کلمه می‌تواند کمک بسزایی به ابعاد مختلف حوزه بهداشت و درمان کند و بسیاری از دغدغه‌ها و تردیدها را برطرف سازد.

وی ادامه داد: با الکترونیکی شدن پرونده بیماران و همچنین نسخه نویسی، قطعا جلوی بسیاری از دوباره کاری‌ها گرفته شده و احتمال وقوع بسیاری از انحرافات، تخلفات و خطاها به طور محسوسی کاهش پیدا خواهد کرد.

به گفته رئیس انجمن داروسازان ایران، پایش مصرف داروها به تفکیک مناطق جغرافیایی و نیز در اختیار داشتن داده‌های آماری ساختارمند، از دیگر مزایای اجرای این پروژه‌ها است.

وی تصریح کرد: در خصوص مباحثی که مبتنی بر استفاده از ظرفیت‌های اینترنت است، توجه به دو نکته حائز اهمیت است.

رئیس انجمن داروسازان ایران تاکید کرد: نکته اول اینکه باید زیرساخت‌های فنی مناسب برای اجرای این پروژه‌ها باید فراهم شود.یعنی شرایطی ایجاد شود که سامانه‌های الکترونیک، دچار اختلال و یا مشکلاتی از قبیل قطعی نشود.

ضیا اضافه کرد: نکته دوم، محل جبران هزینه‌های پرسنلی، سخت افزاری و اینترنتی این پروژه‌ها است. نباید این هزینه‌ها بر سر داروخانه آوار شود.

وی تاکید کرد: انجمن داروسازان ایران به مزایای عملیاتی شدن پروژه‌هایی از قبیل پرونده الکترونیک و نسخه نویسی الکترونیک اذعان دارد و قویا از آن ها حمایت می‌کند ولی سیاست‌گذاران نظام بهداشت و درمان کشور هم باید برای معضلات فوق‌الذکر، چاره‌اندیشی کنند و داروخانه‌ها را معضلات جدید مواجه نسازند.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1043716

وب گردی

وب گردی