مذاکرات وزارت علوم برای وصل شدن اینترنت

رئیس دانشگاه تهران گفت: وزارت علوم مذاکراتی را برای وصل شدن اینترنت انجام داده و امیدواریم به زودی مشکل دانشگاه‌های کشور در این زمینه حل شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، «بیست‌وپنجمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های بزرگ کشور» با حضور ۱۳ رئیس دانشگاه، عبدالرضا باقری قائم مقام وزیر علوم، ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد.

محمود نیلی‌احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران در ابتدای این نشست با بیان اینکه این جلسه هر دو ماه یکبار میان رؤسای دانشگاه‌ها برگزار می‌شود، به حوادث اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: اخیراً شاهد حوادثی در کشور بودیم که باعث تأسف است. اگرچه بیان نظرات و اعتراضات، حق مردم است؛ اما وارد شدن به فاز تخریب به هیچ‌وجه پذیرفتنی نیست.

وی با اشاره به قطعی اینترنت گفت: قطع شدن اینترنت مشکلات زیادی را برای دانشگاه‌ها ایجاد کرده که امیدواریم به زودی رفع شود. دانشگاه‌های ما، دانشگاه‌های بین‌المللی هستند و مراودات گسترده‌ای با جهان بیرون دارند. در این راستا وزارت علوم مذاکراتی را برای وصل شدن اینترنت انجام داده و امیدواریم به زودی مشکل دانشگاه‌های کشور در این زمینه حل شود.

رئیس سرفصل‌های مهمی که قرار است در جلسه امروز مورد بررسی قرار گیرد، اشاره کرد و گفت: قرار است در بیست و پنجمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های بزرگ کشور، ساماندهی سهمیه‌های کنکور، بودجه و رتبه‌بندی دانشگاه‌ها، آئین‌نامه‌های کمیته انضباطی، نحوه پوشش در دانشگاه‌ها، پیشنهادات وزارت علوم درباره نظام پرداخت حق‌التدریسی‌ها و مشکل مسکن هیئت علمی دانشگاه‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

میزان حقوق اساتید جوان در دانشگاه، بسیار کم است

رئیس دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: متناسب‌سازی حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها از دیگر موارد مورد بررسی در این جلسه به شمار می‌رود چرا که در حال حاضر میزان حقوق اساتید جوان ما در دانشگاه، بسیار کم است و همین موضوع باعث شده اعضای هیئت علمی نخبه را از دست بدهیم بنابراین در چنین شرایطی باید کمک کنیم نخبگان در کشور بمانند.

نیلی‌احمدآبادی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر «مشارکت نخبگان و دانشگاهیان برای حل مشکلات کشور» گفت: با توجه به تأکیدات ایشان، اگر می‌خواهیم از مشارکت دانشگاهیان و نخبگان بهره‌مند شویم، باید مقدماتی فراهم شود که اعضای هیئت علمی و نخبگان در دانشگاه‌ها بمانند و کشور را ترک نکنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043723

وب گردی

وب گردی