دانشجویان سرمایه‌های ملی هستند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن گفت: دانشجویان سرمایه‌های ملی کشور هستند که با تلاش در کسب علوم مختلف آینده‌ای روشن پیش روی مردم و کشور قرار می‌دهند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد رودهن، حسن شهرکی‌پور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن در جلسه توجیهی دانشجویان جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن اظهار کرد: علم و دانش یکی از ارزشمندترین و والاترین ویژگی‌هایی است که انسان در طول زندگی خود به آن دست می‌یابد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن افزود: دانشجویان چنانچه در این راه همت و پشتکار را همراه با توکل به خداوند متعال سرلوحه کار خود قرار دهند در رسیدن به اهداف خود پیروز و سربلند خواهند بود.

شهرکی‌پور تصریح کرد: یکی از تفاوت‌های مهم دوران تحصیل در دانشگاه با دوران قبل از آن، مباحث پراهمیت تحقیق، پژوهش و آزاد‌اندیشی است که در دانشگاه تجربه خواهید کرد و طبق فرموده امام(ره) و رهبری که تأکید کرده‌اند، دانشگاه باید کارخانه انسان‌سازی باشد، دانشگاه محلی است که آموزه‌های علمی، دینی، فرهنگی، اجتماعی به دانشجویان منتقل می‌شود.

وی افزود: دانشجوی موفق دانشجویی است که بتواند از تمام ظرفیت‌های علمی و فرهنگی دانشگاه به نحو احسن استفاده کرده تا در آینده به یک نیروی متخصص، متعهد و اثرگذار در جامعه تبدیل شود.

به گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، ایران با دست توانمند دانشجویان به بالندگی می‌رسد.

شهرکی‌پور اظهار کرد: اکنون کشور بیش از هر زمان چشم امید به جوانان بااستعداد دارد تا با یاری خداوند متعال و با تکیه‌بر تلاش و کوشش، گره از مسائل اساسی کشور باز کنند و شرایط بهتری را برای مردم این سرزمین فراهم کنند.

وی با آرزوی توفیق برای دانشجویان گفت: امیدوارم فرصت پیش رو را غنیمت بدانید و از لحظه‌لحظه‌های آن استفاده کنید و با جدیت تمام از سرمایه عمر و توشه جوانی و سرزندگی خود برای فراگیری علم استفاده کنید.

ایام جوانی و دانشجویی از بهترین دوران زندگی است

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن هم در این مراسم گفت: ایام جوانی و دانشجویی چون‌که فرصت مناسبی است که می‌تواند تحول چشمگیری در زندگی خود از جهات مختلف به وجود آورد از بهترین دوران زندگی است، بنابراین باید قدر فرصت‌های خوب در زندگی را دانست.

حجت‌الاسلام سید‌محمد حسینی افزود: برای اینکه بتوان یک زندگی موفق علمی، اخلاقی و معنوی داشت باید درست برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی کرد یعنی کارهای مهم‌تر را شناسایی کنیم و بر آن اساس، نخست مهم‌ترین‌ها را انجام دهیم.

معاون نهاد رهبری در واحد رودهن تأکید کرد: در کنار برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی چند امر مهم ضروری است که ازجمله آنها می‌توان به تلاش و پشتکار، هم‌نشینی با دوستان خوب و سالم و تقویت ایمان و ارتباط با خدا را یادآور شد.

حسینی تأکید کرد: آنچه انسان را به اهداف علمی و معنوی می‌رساند تلاش است و برای رسیدن به موفقیت‌های علمی باید ساعی بود و در کلاس شرکت کرد و پژوهش داشت تا به هدف رسید.

وی در رابطه با داشتن دوستان خوب و سالم با ذکر حدیث حضرت علی(ع)-که می‌فرماید هم‌نشینی با خوبان و نیکان، خوبی می‌آورد مثل باد که وقتی به گلستان و جای خوشبو گذر می‌کند با خود بوی خوش می‌آورد-گفت: «دقت در انتخاب دوست و هم‌نشین یکی از ارکان موفقیت و تا حدود زیادی تضمین‌کننده سلامت اخلاق و اندیشه ماست.»

این مقام مسئول افزود: بنابراین هیچ‌کس نیست که از هم‌نشینی و معاشرت اثر نپذیرد و انسان همان‌طور که تأثیر‌گذار است تأثیر‌پذیر نیز هست و به همین دلیل باید در انتخاب دوستان خیلی دقت کنیم.

معاون نهاد نمایندگی رهبری در واحد رودهن ادامه داد: وقتی یک دانشجو دوستی داشته باشد که اهل تلاش علمی و برخوردار از سلامت اخلاقی باشد به رشد و موفقیت کمک می‌کند و به همین دلیل است باید بهترین‌ها را گزینش و هرکسی را شایسته هم‌نشینی ندانست.

حسینی در رابطه ایمان به خدا گفت: همان‌گونه که جسم ما به غذا نیاز دارد روح ما نیز محتاج خوراک فکری سالم است و ما همان‌طور که از خوردن غذاهای زیان‌آور پرهیز می‌کنیم به همان اندازه و چه‌بسا بیشتر باید مواظب روحیات خود باشم تا مبادا در دام افکار پوچ و بی‌معنی گرفتار شویم، لذا گناه دل‌ها را آلوده و شیطان را بر انسان مسلط کرده، موجب نارضایتی خدا و پیغمبر و مایه رسوایی است و مانع موفقیت می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043776

وب گردی

وب گردی