مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های دانشگاهی کشور در 2 آذر

«تاسیس مدرسه مهارتی پدافند غیرعامل،  تغییر زمان آزمون دستیاری پزشکی و آغاز تکمیل ظرفیت آزمون کاردانی به کارشناسی» مهم‌ترین عناوین عناوین امروز روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روزنامه‌‌های فرهیختگان و آفرینش از جمله روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند که اخبار و موضوعات حوزه آموزش عالی را منعکس می‌کنند.

مهم‌ترین عناوین روزنامه فرهیختگان در 2 آذر به شرح زیر است:

معاونت‌های فرهنگی دانشکده‌ها به آخر خط رسیدند؟

معاون فرهنگی وزارت علوم در گفت‌وگو با «فرهیختگان» اعلام کرد: هیئت امنای دانشگاه‌ها باید در مورد بود و نبود معاونت فرهنگی دانشکده‌ها تصمیم بگیرند. وی درباره حذف معاونت‌ها از دانشکده‌ها می‌گوید: از لحاظ ساختاری آنچه مربوط به درون دانشگاه‌ها می‌شود، به تصمیمات گرفته‌شده از سوی هیئت‌امنای هر دانشگاهی برمی‌گردد و اطلاعی از تصمیمات گرفته‌شده در این زمینه از سوی هیئت‌امنای دانشگاه ندارم و نمی‌دانم در چه سطحی بوده است. البته پیش‌تر زمانی که تغییرات ساختاری در این دانشگاه داشتیم و شاهد ایجاد پردیس‌ها بودیم، دیدیم که هرکدام از این پردیس‌ها دارای معاونت فرهنگی هستند.
او ادامــه مــی‌دهد: درحال حاضر در همه دانشکده‌های کشور معاونت فرهنگی وجود ندارد و در برخی دانشکده‌ها با توجه به جمعیت دانشجویی این معاونت ایجاد شده است، علاوه‌بر آن در برخی دانشکده‌ها این معاونت با معاونت مالی و پشتیبانی ادغام شده‌اند و همه این مسائل بستگی به تصمیم هیئت‌امنای دانشگاه‌ها دارند، چراکه جزء تغییرات ساختاری دانشگاه‌ها محسوب می‌شوند.
غفاری درباره بودجه فرهنگی دانشگاه‌ها معتقد است: بودجه‌ای که در اختیار دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد با توجه به نگاه هیئت‌امنا و هیئت‌رئیسه دانشگاه‌ها به مجموعه‌های فرهنگی اختصاص پیدا می‌کند و در این میان نقش معاونان فرهنگی و تلاش آنها برای دریافت بودجه‌ها بسیار حائز اهمیت است. این نشان‌دهنده بلاتکلیفی در اختصاص بودجه‌های فرهنگی و نبود سازوکار مشخصی برای این مهم است، درحقیقت هرچه معاونان فرهنگی دانشکده و در گستره بزرگ‌تر دانشگاه از نفوذ بیشتری در هیئت‌امنا برخوردار باشد، می‌تواند بودجه بیشتری را برای انجام امور فرهنگی دریافت کند.

مدرسه مهارتی پدافند غیرعامل تاسیس می‌شود

حمیدرضا خالدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال در این عنوان روزنامه فرهیختگان به تشریح پدافند غیرعامل، ماموریت خاص دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال پرداخته است. وی در این باره گفت: موضوع و سیاستی که در دانشگاه آزاد اسلامی از ابتدای مدیریت جدید ایجاد شد بحث پایش بود. این بحث که قبلا درباره آن بسیار گفته شده به تعدادی واحد دانشگاهی واگذار شد و واحد تهران شمال در موضوع پدافند غیرعامل ماموریتی را پذیرفت. یک بحثی جدی که در کشور وجود دارد مساله امنیت و ایمنی است، اما چون ظاهرا محصول مادی ملموسی ندارد دیده نمی‌شود، البته چتر آن روی سر همه موضوعات گسترده شده است؛ اگر ایمنی و امنیت نباشد سلامت جامعه، اقتصاد، روابط اجتماعی، فرهنگی و درنهایت همه‌چیز متزلزل خواهد شد، یعنی بستر پایداری نخواهد داشت و آینده روشنی نیز برای جامعه نمی‌شود تصور کرد. متاسفانه این موضوع هم از نظر ادبیات و هم از نظر برنامه و پشتیبانی در کشور مغفول مانده است و نیاز به آسیب‌شناسی دارد. اگر بخواهید بودجه کشور را رصد کنید مواردی که محصولات آن بیشتر به چشم می‌آیند بودجه بیشتری دارند و راحت‌تر قابل دفاعند، همچنین پشتیبانی خاصی می‌شوند اما بحث ایمنی و امنیت در همه حوزه‌ها چیزی نیست که به چشم بیاید، چون خودش محیط است و قرار نیست محصولی باشد که دیده شود، در اینجا آن بستر لازم برای ایجاد محصول- که می‌شود امنیت و ایمنی- از همه‌چیز مهم‌تر خواهد بود.

مهم‌ترین عناوین روزنامه آفرینش در 2 آذر به شرح زیر است:

زمان آزمون دستیاری پزشکی تغییر کرد

این خبر روزنامه فرهیختگان به تغییر زمان آزمون دستیاری تغییر کرد. آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی اسفند 98 به علت برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به 8 اسفند 98 موکول شد.همچنین آزمون پیش کارورزی و علوم پایه اسفند 98 به علت برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در تاریخ 9 اسفند 98 برگزار خواهد شد.آزمون صلاحیت بالینی پزشکی عمومی به علت تعطیلی روز 9 بهمن 98 به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) از تاریخ 10 بهمن به 17 بهمن 98 موکول شده است.

آغاز تکمیل ظرفیت آزمون کاردانی به کارشناسی

این عنوان روزنامه آفرینش، به آغاز مرحله تکمسل ظرفیت پرداخته است. مرحله تکمیل ظرفیت برای پذیرش دانشجو در رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسـته سال 1398 آغاز شد. به دنبال اطلاعیه‌های 6 و 22 آبان 98 داوطلبان واجد شرایط علاقه‌مند به تحصیل در رشته‌های تحصیلی کارشناسی ناپیوسته آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 1398 (اعم از داوطلبانی که در آزمون مذکور ثبت‌نام کرده و یا ثبت‌نام نکرده‌اند) می‌توانند در این مرحله با مراجعه به دانشگاه‌ها در رشته مورد علاقه خود ثبت‌نام کنند.

داوطلبان با مطالعه جداول حاوی اطلاعات رشته‌ محل‌ها می‌توانند با مشخص کردن رشته و مؤسسه آموزش عالی مورد علاقه خود، با همراه داشتن مدارک اعلام شده از تاریخ 30 آبان تا 30 دی ماه 98 به دانشگاهها و موسسات آموزش عالی محل پذیرش رشته مورد تقاضا مراجعه کنند.

کلیه متقاضیان باید دارای مدرک کاردانی (فوق دیپلم) بوده یا حداکثر تا تاریخ 30 شهریور 98 نسبت به اخذ مدرک مربوط اقدام کرده باشند. در صورتی که تشکیل کلاس برای نیمسال دوم سال تحصیلی 99-1398 از سوی مؤسسه میسر باشد، ثبت‌نام از داوطلبانی که تا تاریخ 30 بهمن 98 مدرک تحصیلی کاردانی (فوق دیپلم) خود را اخذ می‌کنند، با شروع تحصیل از بهمن‌ماه 1398 پس از ارائه مدرک مربوط بلامانع است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043797

وب گردی

وب گردی