ناکارآمدی شهرداری در سامان‌دهی دستفروشان

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به ناکارآمدی شهرداری در سامان‌دهی دستفروشان گفت: فکر نمی‌کنم با توجه به حواشی افزایش نرخ بنزین شاهد اقدام مؤثر در جهت سامان‌دهی مشاغل سیار باشیم.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حسن خلیل آبادی،‌ عضوکمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر درباره ساماندهی دستفروشان و بازگشت مجدد آنها به برخی معابر و خیابان‌ها گفت: شهرداری در این زمینه ناکارآمدی داشته و اقدامات لازم تاکنون به درستی صورت نگرفته و نتایجی به همراه نداشته است.

وی افزود: شهر تهران ساختار، تراکم و ترافیک پیچیده‌ای دارد و برای ساماندهی مشاغل سیار باید به اقدامات گسترده‌ای همچون ثبت مشخصات دست‌فروشان و اینکه آیا این موضوع شغل اصلی آ‌نها است یا خیر تحقیق و بررسی شود.

عضوکمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران ادامه داد: البته گمان نمی‌کنم در شرایط اقتصادی کنونی و حواشی افزایش نرخ بنزین در کشور شاهد اقدام موثر در جهت ساماندهی مشاغل سیار باشیم.

خلیل آبادی با اشاره به تعلل شهرداری در زمینه ساماندهی مشاغل سیار گفت: مصوبه مربوط به این موضوع مدت زیادی است که در شورای شهر مد نظر قرار گرفته ولی شهرداری تنها به اجرای طرح‌های موقتی و گذرا بسنده کرده است.

وی گفت: علیرغم اینکه مدتی پیش به صورت جدی ساماندهی دستفروشان به ویژه در محدوده چهارراه ولیعصر(عج)صورت گرفت ولی دوباره این افراد به محل کار خود بازگشته‌اند که باید با توجه به نزدیک‌شدن به ماه‌های پایانی سال تمهیدات لازم جهت جلوگیری از گره ترافیکی خیابان‌های محل حضور دستفروشان جلوگیری کرد.

گفتنی است، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران، در ارتباط با موضوع دستفروشان در پایتخت گفت: قرار نیست با این افراد برخورد قهری شود بلکه برخوردها در این زمینه همه قانونی است.

وی افزود: همچنین قرار شده که دستفروشان تا قبل از ساعت 10 شب ورود جدی در سطح شهر نداشته باشند و در برخی از مکان‌ها که حضورشان پررنگ‌تر است همچون میدان تجریش و خیابان ولیعصر امکان فعالیت آنها تنها پس از ساعت 10 شب امکانپذیر خواهد بود.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1043865

وب گردی

وب گردی