دولت در افزایش قیمت بنزین شتاب‌زده عمل کرد/ درآمد 25‌درصد جمیعت کشور از محل خودروهای اسنپ و تاکسی تأمین می‌شود

رئیس دانشکده اقتصاد و حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی معتقد است دولت در افزایش قیمت بنزین شتاب‌زده عمل کرد و هنوز بسترهای آن در کشور آماده نیست.

علی اسماعیل‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره افزایش قیمت بنزین گفت: در ارتباط با افزایش قیمت بنزین کار کارشناسی انجام شده است و سران سه قوه نیز آن را تأیید کرده‌اند. بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری زمانی که موضوع منافع، مسائل کشور و مردم مطرح است باید به تصمیمات کارشناسی احترام گذاشت.

او درباره زمان اجرای این طرح معتقد است: با این حال افزایش قیمت با این روش کار درستی نبود و دولت می‌توانست در روش اجرایی آن عملکرد بهتری داشته باشد. معتقدم قیمت حامل‌های انرژی ابتدای سال آینده باید افزایش پیدا می کرد و قبل از آن نیز فرهنگ‌سازی شده و زیرساخت‌ها آماده می‌شد؛ همچنین دولت باید سهمیه خودروهای تاکسی، اسنپ، تپسی، سرویس مدارس و غیره را قبل از افزایش قیمت مشخص می‌کرد.

رئیس دانشکده اقتصاد و حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی با بیان این که دولت ابتدا باید بستر را آماده می کرد، اظهار کرد: دولت اعلام کرد که می‌خواهد درآمد حاصل از افزایش قیمت را به حساب خانوارها واریز کند؛ آیا بهتر نبود از قبل بسترهای آن را آماده می کرد؟ به طور مثال اعلام می‌کرد خودروهایی که در اسنپ مشغول به فعالیت هستند برای دریافت سهیمه ثبت‌نام و کارت سوخت دریافت کنند تا امروز این فشار و به‌دنبال آن این شکاف ایجاد نشود.

اسماعیل زاده گفت: نباید فراموش کرد در حال حاضر به اقشار ضعیف جامعه فشار وارد شده و در شرایط سختی زندگی می‌کنند. سازمان تعزیرات حکومتی و وزارت صنعت و معدن نباید اجازه دهند قیمت‌ها افزایش کنند.

او با بیان این که دولت در افزایش قیمت بنزین شتاب‌زده عمل کرد ادامه داد: معتقدم دولت باید به خودروهای الکترونیکی، اسنپ، تاکسی و سرویس مدارس به اندازه کافی سهیمه دهد؛ چرا که درآمد 25‌درصد جمیعت کشور از محل خودروهای اسنپ و تاکسی تامین می‌شود، بنابراین باید حقوق و دستمزد این قشر را افزایش دهیم چرا که سرانه بین بنزین و حقوق و دستمزد مشخص نیست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043870

وب گردی

وب گردی