تعامل سازنده دانشگاه و صنعت حیات کشور را تضمین می‌کند

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس با اشاره به نقش علمی و پژوهشی دانشگاه در تحقق اهداف کشور گفت: تعامل سازنده دانشگاه وصنعت متضمن حیات کشور است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد بندرعباس علیرضا سایبانی معاون پژوهش و فناوری واحد بندرعباس در دیدار با مدیر پژوهش شرکت گاز استان هرمزگان از دانشگاه و صنعت به عنوان دو بازوی توانمند جامعه باد کرد و افزود: مغفول ماندن ظرفیت های استان در حوزه های مختلف نتبجه شکاف بین صنعت و دانشگاه است.

وی دانشگاه آزاد اسلامی را دانشگاهی کارآفرین و نسل سوم خواند و اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با هدف سازندگی و رونق تولید با بهره گیری از ظرفیت های توانمند خود تا کنون توانسته خدمات تاثیرگذاری در کشور ارائه دهد.

این مسئول تربیت نیروی انسانی کارآمد و مورد نیاز صنایع در دانشگاه را از وظایف مهم برشمرد و گفت: دانشگاه با تزریق نیروی متخصص و متعهد در شریان صنایع می تواند چرخه تولید را شتاب بیشتری بخشد.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: وجود آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها با امکانات مناسب و استاندارد و بهرمندی از اعضای هیات علمی توانمند و کارشناسان متخصص از فرصت های مناسبی است که صنایع می توانند با همکاری دانشگاه برخی از مشکلات صنعت را از پیش رو بردارند.

معاون پژوهش واحد بندرعباس با اشاره به شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد این واحد دانشگاهی عنوان کرد: رونق بخشیدن به تولید و ایجاد اشتغال با حمایت از شرکت های دانش بنیان یکی از راه های رسیدن به ثبات اقتصادی در جامعه است.

سایبانی محول کردن برخی از مشکلات صنایع به دانشگاه را بیانگر اعتماد و تعامل دانشگاه و صنعت خواند و اظهار کرد: امید است تا با همکاری متقابل بتوانیم کشور را در رسیدن به اهداف خود یاری سازیم.

وی گفت: برگزاری دوره های کوتاه مدت در دانشگاه از دیگر خدمات ابن واحد دانشگاهی به صنایع و دستگاههای اجرایی است که تاکنون صورت گرفته است.

در ادامه این دیدار موسوی مدیر پژوهش شرکت گاز استان هرمزگان نیز خواستار همکاری دو جانبه دانشگاه و شرکت گاز شد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی از پتانسیل علمی بسیار خوبی در استان برخوردار است که می تواند درحوزه پژوهش و آموزش این شرکت را در توانمند سازی و ارائه خدمات بهتر به مردم یاری رساند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1043872

وب گردی

وب گردی