دانشجویان از مسئولان اجرایی کشور برای حضور در مراسم روز دانشجو دعوت کنند

مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تشکل‌های دانشجویی باید با دعوت از مسئولان اجرایی در مراسم‌ 16 آذرماه، مطالبات و خواسته‌های مردم را پیگیری کنند و پیام آن ها را به گوش مسئولان برسانند.

محمود هاشمی مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره نقش بسیج اساتید در برگزاری مراسم روز دانشجو گفت: حضور استادان انقلابی به عنوان سخنران در مراسم‌های روز دانشجو، یکی از برنامه‌های بسیج اساتید خواهد بود تا مبتنی بر فلسفه روز دانشجو، حقایق و معارف اصلی آن را در فضای دانشگاهی تبیین کنند.

وی افزود: دانشجویان باید در 16 آذرماه، محافلی برگزار کنند که پشت پرده نقش آمریکا و استکبار جهانی در فتنه‌های متعددی که در طول تاریخ بر ملت ایران تحمیل شده، به خوبی تبیین شود و نقشه شوم دشمنان در جریان اتفاقات اخیر کشور را افشا کنند.

هاشمی با تاکید بر این که دانشجویان باید مطالبات مردم را به گوش مسئولان برسانند ادامه داد: جریان‌های دانشجویی وظیفه دارند علاوه بر روز دانشجو، در طول سال نیز مطالبات مردم و مشکلات کشور را از مسئولان اجرایی‌ پیگیری کنند. در واقع نقش دانشجویان در حل مشکلات و معضلات جامعه، از اهمیت زیادی برخوردار است.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تشکل‌های دانشجویی باید با دعوت از مسئولان اجرایی در مراسم‌های 16 آذرماه، مطالبات و خواسته‌های مردم را پیگیری کنند و پیام آن ها را به گوش مسئولان ذی‌ربط برسانند.

وی با اشاره به نقش تشکل‌های دانشجویی در جامعه تصریح کرد: دانشجویان به عنوان قشر نخبه جامعه، شرایط ویژه و مستقلی نسبت به دیگر اجزای جامعه دارند و به همین دلیل باید روابط خود را با مردم مستحکم کنند. اگر دانشجویان دغدغه‌های مردم را با ساز و کار علمی در فضای دانشگاهی مطرح کنند، مسئولان باید پاسخ منطقی و علمی برای رفع این دغدغه‌ها داشته باشند.

هاشمی با اشاره به نقش استادان دانشگاهی در پیشبرد اهداف دانشجویان در جامعه خاطرنشان کرد: رابطه میان استادان و دانشجویان می‌تواند بر مبنای وحدت و فصل مشترک اهداف، در سطح بالایی شکل بگیرد. امکان دارد برخی استادان در کنار دانشجویان باشند و برخی آن‌ها را دلسرد کنند؛ اما وحدت‌ِ هدف، می تواند روابط آن ها را استحکام بخشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043937

وب گردی

وب گردی