واقفین با توجه به اولویت های اجتماعی اموال خود را وقف کنند

دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: لازم است تا واقفین عزیز برای وقف اموال خود به نظر کارشناسان و اولویت های جامعه توجه کنند و بر اساس آن اقدام به وقف اموال خود کنند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمودرضا پیروی دبیرکل جمعیت هلال احمر صبح امروز در نخستین مراسم «تجلیل از امین موقوفات» که با هدف تجلیل از واقفین انجام شد، گفت: وقف یکی از رسوم قدیمی کشور است و حفظ و ادامه آن برای جامعه بسیار مهم و ضروری است. در حال حاضر دشمنان کشور را علاوه بر محاصره اقتصادی تحت محاصره های اجتماعی قرار داده اند تا فرهنگ و سرمایه های اجتماعی ما را نیز با هدفگیری از بین ببرند.

وی افزود: از بین بردن سرمایه های اجتماعی منجر به زوال اخلاقی جامعه می شود و نیازمند بینش و درایت اعضای جامعه است. امروزه جمعیت هلال احمر صاحب بسیاری از موقوفات است اما مسئله حائز اهمیت توجه به سرمایه گذاری کارشناسانه است.

پیروی ادامه داد: در واقع لازم است تا واقفین عزیز برای وقف اموال خود به نظر کارشناسان و اولویت های جامعه توجه کنند و بر اساس آن اقدام به وقف اموال خود کنند. در حال حاضر تعداد زیادی از مدارس و بیمارستان های وقف شده در کشور وجود دارد این در حالی است که می توان علاوه بر وقف املاک برای این امور، در جهت امور اجتماعی و فرهنگی نیز وقف انجام داد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر در پایان اظهار امیدواری کرد: امیدواریم هر ساله شاهد افزایش مشارکت مردم عزیز کشور در حوزه وقف به ویژه در مسائل مربوط به جوانان باشیم چرا که در حال حاضر وجود فضای مجازی به عنوان عامل تخریب سرمایه های اجتماعی کشور یعنی جوانان عمل می کند اما می توان با عمل وقف در جهت کاهش آسیب های اجتماعی نیز حرکت کرد.

مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1043950

وب گردی

وب گردی