بسیج دانشجویی پرچم‌دار مطالبه‌گری در دانشگاه‌ها است

معاون فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: دانشجویان بسیجی پرچم‌دار مطالبه‌گری در دانشگاه‌ها هستند، برای همین دور از ذهن نیست که از سوی برخی مسئولان مورد بی‌مهری قرار گیرند. 

امیر وجدانی‌‌نیا در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به تبریک هفته بسیج، به‌ویژه بسیج دانشجویی بیان کرد: مجموعه بسیج دانشجویی با فرمان مستقیم امام خمینی در آذر سال 67 در دانشگاه‌های سراسر کشور ایجاد شد.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) با عمق نگاه و آینده‌نگری که داشتند به درستی می‌دانستند مسیر مبارزه در آینده و بعد از دوران جنگ سرد چگونه خواهد بود. به‌همین منظور ایشان لازم دانستند شاخه‌ای از بسیج مستضعفین در دانشگاه‌‌ها، در قالب بسیج دانشجویی فعالیت کند.

معاون فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی کشور بیان کرد: امام خمینی (ره) در فرمان صدورشان برای تاسیس بسیج، اصول و چارچوبی برای فعالیت بسیج دانشجویی مشخص کردند که در راستای تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

حفظ استقلال در فعالیت‌های بسیج دانشجویی

وی با بیان اینکه آزادگی در فعالیت‌های جنبش دانشجویی باید حفظ شود، گفت: امام خمینی(ره) بر حفظ استقلال جنبش دانشجویی و زنده نگه‌داشتن شعار نه شرقی و نه غربی تاکید داشتند. در حال حاضر در زمینه نقش دانشجویان، تشکل‌های انقلابی و فعالیت‌های اجتماعی آنان در فضای جامعه، نظرهای متفاوتی وجود دارد و شاید بعضاً در برخی برهه‌های این جنبش به بی‌راه رفته باشد.

وجدانی‌نیا با اشاره به اینکه فعالیت‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها نشان از زنده بودن آن است، گفت: مطالبه‌گری دانشجویان و پایش مسائل اصلی توسط جریان دانشجویی بسیار حائز اهمیت است.

این مسئول با تاکید بر نقش و اهمیت کارکرد دانشجویان در جامعه عنوان کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته، طمع گروه‌های قدرت در منحرف کردن و استفاده ابزاری از جریان دانشجویی کاملاً محسوس است. در برهه‌های زمانی مختلف، بعضاً مشاهده شده که دانشجویان با نیت‌های انقلابی و درست سعی داشتند در جامعه فعالیت کنند؛ اما تحت‌تاثیر گروه‌های سیاسی دانشجویان از مسیر اصلی و انقلابی خود خارج می‌شوند.

وی اضافه کرد: امام خمینی(ره) در فرمان تشکیل بسیج دانشجویی می‌فرمایند که مسئولان باید به فعالیت‌های دانشجویان توجه کنند در غیر اینصورت به آتش دوزخ دچار خواهند شد.

برخی مسئولان حامی تشکل‌های دانشجویی نیستند

وجدانی‌نیا ادامه داد: دانشجویانی که در دانشگاه‌ها در قالب تشکل‌های دانشجویی فعالیت ‌می‌کنند، متاسفانه در شرایط کنونی مورد حمایت مالی و معنوی مسئولان دانشگاهی قرار نمی‌گیرند.

معاون فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی کشور با ابراز تاسف از عملکرد متولیان فرهنگی در دانشگاه‌ها بیان کرد: مخاطب فعالیت‌های تشکل‌های دانشجویی و انقلابی مانند بسیج و غیره از قشر دانشجویی هستند. این دانشجویان کمک حال مسئولان، مدیران کشور و مسئولان دانشگاه‌ها هستند.

وی با بیان اینکه گاهی مطالبه‌گری دانشجویان با به مخاطره‌افتادن منافع فردی، گروهی و حزبی برابر است، بیان کرد: دانشجویان بسیجی پرچم‌دار مطالبه‌گری در دانشگاه‌ها هستند، برای همین دور از ذهن نیست که از سوی برخی مسئولان مورد بی‌مهری قرار گیرند.

به گفته وجدانی‌نیا؛ مجموعه بسیج دانشجویی مجموعه‌ای بسیار بزرگ و فراگیر است و در تمامی عرصه‌ها از جمله سیاسی، علمی، دفاع مقدس، اجتماعی، فرهنگی و غیره فعالیت دارد. بسیج در کنار فعالیت‌های نام برده شده به اقشار مختلف مردم نیز خدمت‌رسانی می‌کند.

معاون فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی کشور خاطرنشان کرد: بخش عمده فعالیت‌های بسیج دانشجویی در حزوه فرهنگ است؛ یعنی حوزه‌های دفاع مقدس، شهدای گمنام و یادواره‌های شهدا، اردوهای راهیان نور و فعالیت‌های قرآنی در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043954

وب گردی

وب گردی