برخورد با دانشجویان متخلف باید قاطع و در شأن دانشگاه انجام شود

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی: برخورد با متخلفان باید قاطع و در شأن دانشگاه انجام شود اما در مقابل نا آگاهی ها به دنبال اصلاح بود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سیروس صابری رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه تکریم و معارفه مدیر جدید و سابق حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با ابراز خرسندی از حضور در استان ولایتمدار بوشهر و جمع فرهیخته دانشگاهی این استان با بیان اینکه خدمت در دانشگاه به واسطه این مهم که دانشگاه فضای پاک و محل جهاد علمی است، بسیار ارزشمند است، گفت: صیانت و حراست از این محیط مقدس، وظیفه سنگین و خطیری است که بر دوش همه ارکان دانشگاه قرار دارد.

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران نیازمند دانشگاهی در تراز انقلاب و دانشگاهی به معنای واقعی کلمه دانشگاهی اسلامی است، اظهار کرد: مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی بر این مهم تأکید داشته و به دنبال اجرای این سند به بهترین شکل خود قرار دارد که این مسئله نیازمند حمایت و تلاش همه جانبه تمامی قسمت های دانشگاه است.

صابری با توصیه به تمامی حضار بر اجرای به موقع و به نحو احسن وظایف محوله، تصریح کرد: باید به گونه ای رفتار کرد که در سال های آتی زمانی که در خلوت خود گذشته را مرور می کنیم، حسرت این را نخوریم که با انجام چه کارهای مثبت، مفید و اثرگذاری می توانستیم سبب تغیرات مثبت، تعالی و رشد مجموعه شد که از این فرصت غافل شدیم.

وی با یادآوری اینکه زودتر از آنکه متوجه شویم اعمال ما سنجیده و مورد قضاوت قرار خواهد گرفت، عنوان کرد: در هر امری، باید این اصل را سرلوحه کار قرار داد که بهترین عملکرد را داشته باشیم.

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر هم افزایی میان تمام مجموعه دانشگاه در اداره این نهاد انقلابی، اذعان کرد: حراست در دانشگاه جایی است که باید دانشجویان، کارکنان و استادان بی واهمه و سهولت به آن مراجعه کرده و آنجا را محلی امن و قابل اعتماد برای حل مشکلات خود بدانند.

وی با اشاره به اینکه برخورد با مجرم و متخلف متفاوت است و باید این دو را از هم تمیز داد، تشریح کرد: برخورد با مجرمان باید قاطع و در شأن دانشگاه به منظور جلوگیری از جولان آنان انجام شود اما در جایی که متخلف با نا آگاهی اقدامی خلاف موازین شرعی و اداری را مرتکب می شود در ابتدا به دنبال ترمیم و اصلاح بود و در صورت استمرار با وی برخورد شود.

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه نباید کیفیت را فدای سرعت در اعمال کرد، تأکید کرد: مدیری موفق خواهد بود که از تمام مجموعه خود استفاده بهینه و حداکثری کند.

این مسئول با اشاره به حوادث اخیر در کشور و برخی ناآرامی ها در کشور، اظهار کرد: دشمنان ایران و انقلاب بعد از گذشت 40 سال از عمر پربرکت این انقلاب هنوز هم جمهوری اسلامی و مردم عزتمند ایران را نشناخته و همواره خیلی زود ماهیت پلید خود را افشا و آشکار می کنند.

صابری ادامه داد: دشمنان این مرز و بوم باید به یاد داشته باشند آن روز که این انقلاب نهال نوپایی بود، با حمله نظامی رژیم بعث که متشکل از قوای 36 کشور جهان بود، نتوانستند به ایران اسلامی دست درازی کنند.

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی در پایان با تبریک هفته بسیج و سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان تاریخی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، بسیج را نهادی مردمی و انقلابی برشمرد که در تمامی دوران انقلاب حضوری پررنگ و اثرگذار داشته و در تمامی صحنه ها و وقایع از جمله زلزله، سیل، جنگ، جبهه های علمی و نظامی نقش فعال در پیشرفت و اقتدار و امنیت کشور از خود نشان داده است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1043966

وب گردی

وب گردی