وظیفه گرافیک  شخصیت سازی  برای محصولات  است

طراح و کارشناس گرافیک گفت : مهمترین عامل جذابیت بسته بندی محصولات خارجی، تلاش گرافیک برای شخصیت سازی به محصول است درحالی که گرافیک محصولات داخلی تنها محتوا را معرفی می کند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز ، فائزه میرکاظمی طراح و کارشناس گرافیک با بیان این مطلب اظهار داشت: گرافیک تجاری آن هم در حوزه بسته بندی طی سالهای اخیر وارد رویکرد تازه ای از طراحی شده به طوری که گرافیک تلاش می کند تا برای محصولات شخصیت سازی کند به طوری که مشتری در مواجه با آن احساس ارتباط بیشتری می کند.

وی تصریح کرد: امروزه کیفیت یک گرافیک به میزان شخصیت سازی آن سنجیده می شود به طور نمونه بسته بندی یک عطر خارجی حتی از پشت ویترین هم می تواند این حس را در مشتری به وجود آورد که این محصول داری شخصیت و هویت مستقل است و می تواند بخشی از اعتماد به نفس و خوش بویی را به مشتری هدیه دهد، اگر چه ممکن است برخی نمونه های داخلی از لحاظ کیفیت، برتری قابل توجهی نسبت به عطر خارجی داشته باشد ولی نوع طراحی لوگو، ساختار، تصویر و رنگ بندی به شکلی است که مشتری تصور می کند نه با یک محصول، بلکه با یک شخصیت روبرو است.

وی ادامه داد: گرافیک تنها وظیفه معرفی محتوا را ندارد بلکه باید به سمت شخصیت سازی محصولات رفت، وقتی صحبت از برندسازی می شود باید توجه داشته که زبان یک محصول، گرافیک آن است و باید وارد فاز شخصیت سازی در محصولات شویم.

این گرافیست افزود: نقش طراحی گرافیک، چاپ و بسته بندی موفق یک کالا در صادرات ، ورود به بازارهای جهانی و در نتیجه بالا بردن کالاهای تولیدی و فروش کالا غیر قابل انکار است، این در حالی است که صنایع داخلی ما از داشتن یک چنین تفکر موفقی تا حدود زیادی دور مانده اند. به هر صورت ضعف گام های کنونی تولید کنندگان ما در این زمینه حکایت از بی توجهی ما از این رویکرد هنری و تاثیر گذار دارد.

وی تاکید کرد: استفاده از ارتباط تصویری، همیشه ابزاری برای جذب کردن مخاطبان دلخواه بوده است. امروزه گرافیک به عنوان یکی از اساسی‌ترین عوامل موفقیت در بازاریابی و فروش محسوب می‌شود چراکه احساسات مشتری را برانگیخته و محصول را در معرض توجه قرار می‌دهد.

فائزه میرکاظمی خاطر نشان کرد: گرافیک و بسته بندی، لباس یک کالاست به همین دلیل است که در بسیاری از مواقع ارزش طراحی و گرافیک بسته بندی بیش از کالای درون آن است و شرکت های تولید محصول نهایی نیز باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند که امکان عرضه یک کالای بسیار خوب و با کیفیت اما بدون طراحی و گرافیک و بسته بندی زیبا و مناسب در بازارهای جهانی ضعیف و حتی غیرممکن است. اتفاقی که همواره در کشور ایران تکرار می گردد و هیچ استراتژی دقیقی برای غلبه به این ضعف پیش بینی نمی شود.

کد خبر: 1043979

وب گردی

وب گردی