تورم بزرگترین بی‌عدالتی است/ جریانی در کشور، نگاه کالای سرمایه‌ای به مسکن دارد 

یک کارشناس اقتصادی گفت: تورم بزرگترین بی‌عدالتی است که منجر به افزایش هزینه زندگی ضعفا و افزایش ثروت ثروتمندان می‌شود.

به کزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مسعو‌د براتی کارشناس اقتصادی در همایش بررسی افزایش قیمت‌ حامل‌های انرژی اظهار کرد: چهار عامل طراحی دشمن، ضعف رسانه، بی‌تدبیری دولت و‌ سیاست‌های اقتصادی و‌ اجتماعی را باید برای تحلیل وقایع اخیر در نظر داشت؛ چون بدون آنها در تبیین مسائل دچار مشکل می‌شویم.

وی با اشاره به ورود نفت از دهه ۴۰ به بودجه کشور گفت: جنس خاصی از سیاست‌ها تا به امروز پیاده شده که بعد از انقلاب نیز اجرای آنها به دست افراد مشخصی بوده است.

به گفته وی رسانه‌ها در اغتشاشات اخیر از خود ضعف نشان دادند و مسئله را به خوبی برای مردم تشریح نکردند.

براتی اظهار کرد: غول بی‌شاخ و دمی به نام بانک بر اساس سیاست‌هایی ایجاد شده که بر سر مردم و‌ معیشت آنها، بلا آورده است. نتیجه وجود فساد و‌ نفهمی، سخت شدن زندگی برای ملت است.

وی با تأکید بر اینکه دولت، بیشترین کمک را به بانک‌ها رساند، خاطرنشان کرد: تورم بزرگترین بی‌عدالتی است که منجر به افزایش هزینه زندگی ضعفا و افزایش ثروت ثروتمندان می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه خانواده بدون مسکن معنایی ندارد، گفت: جریانی در کشور، نگاه کالای سرمایه‌ای به مسکن دارد که همین موضوع، کار را برای مردم سخت می‌کند. البته در دولت دهم قسمت عرضه مسکن تغییر کرد؛ اما این اتفاق در دولت تدبیر نیز متوقف نشد. از این رو ساکنان خانه‌های اجاره‌ای در تهران، بالای صددرصد افزایش قیمت را تجربه کردند.

وی با اشاره به اینکه مردم در نگاه امام (ره) و رهبر معظم انقلاب، تهدید نیستند، خاطرنشان کرد:‌ انرژی آزاد شده بر سر بنزین به سمت مذاکره خواهد رفت. البته حمایت‌ مقام معظم رهبری از تصمیم سران قوا به معنای عدم بررسی عملکرد آنها نیست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043985

وب گردی

وب گردی