نخستین کافه کارآفرینی استان مرکزی در واحد اراک برگزار شد/ خوداشتغالی تنها راه گره‌گشایی از معضل بیکاری است

آیین گشایش نخستین کافه کارآفرینی استان مرکزی در تالار بوعلی دانشکده علوم پایه دانشگاه آزاداسلامی اراک برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاداسلامی اراک، آیین گشایش نخستین کافه کارآفرینی استان مرکزی با حضور محمدتقی آبایی‌هزاوه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی، هادی یزدی معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی اراک، برخی از کار آفرینان برتر استان مرکزی، استادان و دانشجویان در تالار بوعلی دانشکده علوم پایه دانشگاه آزاداسلامی اراک برگزار شد.

محمدتقی آبایی‌ هزاوه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در ابتدای این مراسم گفت: کافه کارآفرینی مسیری جدید برای رسیدن به اشتغال پایدار و گره‌گشایی هدفمند و اثربخش از معضل بیکاری است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در آیین گشایش نخستین کافه کارآفرینی استان مرکزی در دانشکده علوم پایه دانشگاه آزاد اسلامی اراک، افزود: کافه کارآفرینی از برنامه‌های مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال جاری است که ایجاد آن به استان‌های کشور ابلاغ شده‌است.

وی بیان کرد: نخستین کافه کارآفرینی استان مرکزی با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی اراک ایجاد شده و این این مرکز دومین کافه کارآفرینی کشور است.

آبایی‌هزاوه گفت: انتظار می‌رود کافه کارآفرینی در سایر دانشگاه‌های این استان، شهرک‌های صنعتی، واحدهای تولیدی و کافه‌های شهری با هماهنگی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی تشکیل شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی عنوان کرد: در راستای این طرح تجربه‌های موفق کارآفرینان برتر استان مرکزی در یک محیط صمیمی به‌راحتی در اختیار جویندگان کار قرار می‌گیرد و ایده‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود.

وی گفت: کارآفرینی و خوداشتغالی تنها راه گره‌گشایی از معضل بیکاری است و باید از ظرفیت کافه‌کارآفرینی برای اشتغال جدید نهایت بهره را برد.

هادی یزدی معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی اراک نیز در این آیین گفت: دانشگاه‌ها در حال گذر از نسل دوم به نسل سوم و شرایط کارآفرین است و این تحول باید با سرعت ویژه صورت گیرد.

یزدی افزود: اشتغالزایی از دغدغه‌های مهم جامعه، خانواده‌ها و جوانان است و دانشجویان باید در کنار تحصیل به مهارت‌آموزی نیز توجه ویژه داشته باشند.

وی بیان کرد: دانشجویی که مهارت داشته باشد کمتر در زمینه اشتغال با مشکل همراه می‌شود و دانشگاه آزاد در این راستا با جدیت وارد شده است.

پس از گشایش نخستین کافه کارآفرینی استان مرکزی دوره‌های آموزشی ویژه کارآفرینان برتر استان با دانشجویان برگزار شد.

در راه‌اندازی این کافه، از کارآفرینان برتر استان مرکزی و «فریبا معصومی» کارآفرین معلول برتر ایران از استان گیلان تقدیر شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1043990

وب گردی

وب گردی