آلودگی هوا به مرز هشدار رسید/کودکان‌ و بیماران قلبی در شهر تردد نکنند

کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: به دلیل افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت‌، کاهش کیفیت هوا تا حد هشدار برای گروه‌های حساس نظیر کودکان، افراد مسن و بیماران تنفسی و قلبی پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، امیرحسین نقشینه، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور گفت: تا روز چهارشنبه جو پایدار و افزایش نسبی دما در اغلب مناطق کشور حاکم است، در این راستا تا اواسط وقت روز پنج‌شنبه به تدریج بر غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای بزرگ و صنعتی نظیر تهران، اصفهان، اراک و کرج افزوده می‌شود.

وی افزود: به دلیل افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت‌،کاهش کیفیت هوا تا حد هشدار برای گروه های حساس پیش‌بینی می‌شود که توصیه می‌شود کودکان، افراد مسن و بیماران تنفسی و قلبی از تردد غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند.

کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز شاهد بارش پراکنده برف در ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی هستیم، ضمن آنکه در سواحل غربی خزر هم بارش پراکنده باران داریم.

وی گفت: از بعدازظهر چهارشنبه با ورود سامانه بارشی جدید به کشور، بارش برف و باران در شمال‌غرب و غرب کشور پیش‌بینی می‌شود که روز پنج‌شنبه بارش در این مناطق ادامه دارد.

کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی افزود: فعالیت سامانه بارشی روز پنج‌شنبه در شمال‌غرب و غرب کشور به شکل رگبار باران همراه با وزش باد و در مناطق مرتفع و کوهستانی به شکل برف است و به تدریج این سامانه استان‌های واقع در جنوب‌غرب و مناطقی از جنوب کشور را دربرمی‌گیرد.

نقشینه در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا کمی ابری همراه با مه رقیق و غبار صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود و فرداشب آسمان تهران نیمه‌ابری خواهد بود که‌ به تدریج از میزان ابرها کاسته می‌شود؛ همچنین روز سه‌شنبه آسمان تهران نیمه‌ابری و روز چهارشنبه صاف خواهد بود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 8 و 1 درجه است.

وی اضافه کرد: فردا بجنورد با کمینه دمای 7 درجه زیر صفر و مشهد با کمینه دمای 5 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای 26 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود، همچنین فردا در 20 مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1044014

وب گردی

وب گردی