۷۰‌درصد فرآیندهای آموزش پزشکی، الکترونیک است

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۷۰‌درصد فرایندهای آموزش پزشکی، الکترونیک است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدباقر لاریجانی در نشست رونمایی از برنامه آموزشی پودمانی مجازی پزشکی خانواده که صبح امروز در دانشگاه علوم پزشکی مجازی برگزار شد، اظهار کرد: آموزش پزشکی ما در آینده متحول خواهد شد. بحث آمایش سرزمینی و نگاه راهبردی نیز یکی دیگر از برنامه‌های بزرگ ماست که دستگاه‌های اجرایی باید از آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: فدرالیسم پزشکی را پیش می‌بریم و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را نیز دریافت کرده‌ایم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: در کسب مرجعیت علمی نیز اقدامات خوبی در دانشگاه‌ها انجام شده است. از هر ۱۲ عضو هیئت علمی، یک نفر پروژه‌ای خارج از دانشگاه دارد و هزار شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه‌های علوم پزشکی مشغول به فعالیت هستند.

لاریجانی بیان کرد: امروز سند علمی نیروی انسانی مورد نیاز سلامت را با تمام مناطق آمایشی امضا کرده‌ایم. نگران دخالت افراد خارج از حوزه سلامت و ایجاد چالش هستیم؛ اما امروز از اعتبار بین‌المللی برخورداریم.

وی افزود: برنامه ما برای ۱۰ سال آینده توسط فدراسیون جهانی پزشکی مورد تایید قرار گرفته است. امروز در بسیاری از رشته‌ها، بازنگری واقع شده است.

لاریجانی یادآور شد: تمام اولویت‌های نقشه آموزش علوم پزشکی را مشخص کرده و به هر دانشگاهی، ماموریت داده‌ایم. هر دانشگاهی خوب کار کند، شبکه آموزشی در اختیار آن می‌گذاریم تا با تمام کشور ارتباط برقرار کند.

وی بیان کرد: 4هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های ما مشغول به تحصیل هستند. شاید در آینده نیاز نباشد دانشجویان برای امتحانات متمرکز به تهران بیایند، بلکه می‌توانند در مناطق آمایشی خود امتحان دهند. در حال حاضر ۷۳‌درصد امتحانات ما به‌صورت مجازی ارائه می‌شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: خوشبختانه زیرساخت‌های زیادی در کشور داریم. ۷۰‌درصد فرایندهای آموزش پزشکی، الکترونیک است.

لاریجانی با اشاره به برنامه آموزشی پودمانی مجازی پزشکی خانواده گفت: امیدواریم ۱۵‌هزار پزشک عمومی، آموزش ترانزیت برای پزشکی خانواده را بگذرانند. از روش‌های مختلفی استفاده کرده‌ایم و امروز فارغ‌التحصیلانی در پزشکی خانواده داریم که می‌توانند جایابی شوند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تصریح کرد: دپارتمان‌های پزشک خانواده در دانشگاه علوم پزشکی مجازی تشکیل شده است. آموزش برای کودکان و نوجوانان، سالمندان، دوران بارداری و غیره ارائه می‌شود. تعدادی ای‌تیچر تعلیم دیده‌اند که در این مسیر کمک کنند. برنامه تحول، اقدام بسیار ارزشمندی است که در دانشگاه‌ها اجرا شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044041

وب گردی

وب گردی