واحد بیرجند در رشته‌‌‌‌‌های علوم پزشکی هیئت علمی جذب می‌کند/ تعاملات بین‌‌‌‌‌‌المللی دانشگاه با کشورهای مالزی و افغانستان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌جنوبی گفت: در رشته‌‌‌‌های مرتبط با علوم پزشکی برای تامین عضو هیئت علمی مشکل داشتیم. در همین راستا و برای تامین اعضای هیئت علمی مورد نیاز، 5 نفر برای رشته‌‌‌های پرستاری و 4 نفر را در رشته مامایی جذب کردیم.

سید حسن هاشمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌جنوبی در گفت‌‌‌‌‌و‌‌‌‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برنامه‌‌‌های این واحد دانشگاهی در خصوص بحث ارتقا استادان در این واحد دانشگاهی گفت: دوره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مختلف تخصصی و عمومی را براساس درخواست و نیازمندی‌‌‌‌‌‌های استادان در واحدهای مختلف دانشگاهی برگزار می‌‌‌کنیم. آشنایی با روش‌‌‌‌‌های نوین تدریس و روز دنیا از جمله اولویت‌‌‌های ما برای ارتقای استادان است. شرکت در دوره‌‌‌‌‌‌‌‌های مختلف مهارتی برای استادان منجر به کسب امتیاز و ارتقای استادان خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌جنوبی تصریح کرد: در حال حاضر در سطح استان، 140 عضو هیئت علمی داریم علیرغم اینکه استادان برجسته‌‌ای داریم اما برای بالا بردن سطح کیفی استادان در هر رشته‌‌‌ای تقریبا چند استاد پروازی وجود دارد. بیشترین عضو هیئت علمی را در رشته حقوق و مدیریت داریم اما در رشته‌‌‌‌های مرتبط با علوم پزشکی هم برای تامین عضو هیئت علمی مشکل داشتیم. در همین راستا و برای تامین اعضای هیئت علمی مورد نیاز، 5 نفر برای رشته‌‌‌های پرستاری و 4 نفر را در رشته مامایی جذب کردیم. در رشته روان‌‌‌شناسی بالینی هم که در مجموع، 15 عضو هیئت علمی در سطح کشور وجود دارد 2 عضو هیئت علمی در واحد بیرجند داریم که برای بالابردن سطح کیفی این رشته، درصددیم این تعداد را به 5 عضو برسانیم.

هاشمی تاکید کرد: در حال حاضر، رشته پزشکی در واحد بیرجند نداریم بر همین مبنا، درصددیم تا با دریافت مجوز از وزارت علوم و بهداشت این رشته را ایجاد و به دنبال آن عضو هیئت علمی مرتبط در این حوزه را جذب کنیم.

وی درباره آشنایی استادان با روش‌‌‌های نوین تدریس و ارتباط با دیگر کشورهای دنیا تشریح کرد: حوزه بین‌‌‌‌الملل واحد بیرجند فعال است و اولین دانشگاهی بودیم که حدود 160 نفر دانشجوی افغانستانی را پذیرش کردیم که از این تعداد 130 نفر مشغول تحصیل هستند. در حال حاضر، تفاهم‌‌‌نامه‌‌‌‌‌هایی را با دانشگاه‌‌‌های این کشور منعقد کردیم. علاوه بر این، رایزنی‌‌‌هایی میان استادان ما و دیگر کشورها انجام می‌‌‌شود تا به این ترتیب با روش‌‌‌های روز تدریس آشنا شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌جنوبی تاکید کرد: در راستای توسعه تعاملات علمی و پژوهشی با دیگر کشورها، بحث کشت فرا‌‌سرزمینی را با دانشجویان افغانستانی انجام دادیم. حوزه پژوهشی ما یکسری برنامه‌‌هایی را با دانشگاه‌‌های مالزی پیش‌‌‌بینی و به سازمان مرکزی ارائه کرده است.

هاشمی درباره پرداخت حقوق استادان حق‌‌التدریس خاطرنشان کرد: حقوق استادان حق‌‌‌التدریس به صورت ساعتی و براساس ساعات حضور و غیاب پرداخت شده و جذب استادان حق‌‌‌‌‌‌‌التدریس هم بعد تایید از سوی سازمان مرکزی و مسئولان واحدها، براساس نیازمندی واحدهای دانشگاهی انجام می‌‌‌شود. استادان حق‌‌‌‌التدریس هم برمبنای کارآیی که در نحوه تدریس دارند برای ادامه همکاری با ما انتخاب می‌‌‌‌شوند.

وی در پایان درباره دستاوردهای دانش‌‌‌‌‌بنیان این واحد دانشگاهی که در نمایشگاه فناورانه دانشگاه آزاد ارائه خواهد شد گفت: از جمله محصولاتی که واحد بیرجند به نمایشگاه فناورانه خواهد برد می‌‌توان به محصولات کشاورزی از جمله زعفران اشاره کرد. محصولات دیگری چون بتن و برخی فرآورده‌‌‌های دارویی داریم که در این نمایشگاه ارائه می‌‌‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044043

وب گردی

وب گردی