راه‌اندازی برنامه آموزشی پودمانی مجازی پزشکی خانواده/ کاغذ از آموزش پزشکی حذف می‌شود

معاون بهداشت وزارت بهداشت از راه‌اندازی برنامه آموزشی پودمانی مجازی پزشکی خانواده خبر داد و گفت: یکی از الزامات این دوره، تمایز قائل شدن بین پزشکانی است که دوره مورد نظر را گذرانده‌اند

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، علیرضا رئیسی در نشست رونمایی از برنامه آموزشی پودمانی مجازی پزشکی خانواده که در دانشگاه علوم پزشکی مجازی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اقدامات چشمگیر، فعالیت‌های فوق‌العاده در زمینه آموزش آنلاین پزشکی بوده است، در این حوزه انتقال اطلاعات و دانش؛ سریع‌تر و راحت‌تر صورت می‌گیرد. کم کم کاغذ را نیز حذف می‌کنیم که این امر در راستای تحقق عدالت آموزشی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر شاهد عدالت برگزاری آزمون ارزیابی در سراسر کشور هستیم که افتخارآمیز است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: پیش‌تر برای ما آرزو بود که برنامه پزشک خانواده را اجرا کنیم. برای اجرای پزشک خانواده نیاز به آموزش‌های مهارتی و حتی شخصیتی داریم.

رئیسی بیان کرد: پزشک خانواده در تمام دنیا مهم‌ترین نقش را در امنیت سلامت دارد. این نقش‌ها در کوریکولوم آموزشی ما تعریف شده است. ۹۰ تا ۹۵ درصد نیاز پایه‌ای سلامت جامعه توسط پزشک خانواده پاسخ داده می‌شود.

وی افزود: دیگر نقش پزشک خانواده، ترویج سلامت جامعه است. پزشک خانواده با دیگر پزشکان تفاوت دارد. پزشک خانواده تنها به درمان زخم روی صورت کودک نمی‌پردازد؛ بلکه درباره محل زندگی و سلامت محیط سوال می‌پرسد و احتمال وجود بیماری‌های واگیر را بررسی می‌کند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت یادآور شد: پزشک خانواده‌ای کارآمد است که بتواند سوالات سلامت جامعه پیرامون خود را پاسخ دهد. همچنین باید مرکز بهداشت منطقه را زیر نظر بگیرد و نقش مدیریتی و لیدرشیپی را ایفا کند.

رئیسی با اشاره به آموزش‌های ویژه برای پزشکان خانواده گفت: پزشک خانواده باید قدرت تحلیل و حل مسئله داشته باشد و همچنین مهارت ارتباط فردی با جامعه را کسب کند. تفکر نقادانه، نگاه پژوهشگرانه و کار گروهی از دیگر مهارت‌هایی است که باید کسب شود. ما از عبارت پزشکی خانواده به‌جای پزشک خانواده استفاده می‌کنیم؛ چون کار تیمی است.

وی با تاکید بر مسئولیت‌پذیری و انگیزه بالای پزشکان خانواده گفت: از راه‌اندازی برنامه آموزشی پودمانی مجازی پزشکی خانواده بسیار خوشحالم. یکی از الزامات این دوره، تمایز قائل شدن بین پزشکانی است که دوره مورد نظر را گذرانده‌اند. سعی کرده‌ایم ۴۰ درصد اختلاف سرانه را براساس اصول در نظر بگیریم تا پزشکانی که دوره‌های مربوطه را می‌گذرانند، انگیزه بگیرند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044045

وب گردی

وب گردی