فرودگاه‌ها به تجهیزات ایرانی مجهز شدند

یک شرکت‌ دانش‌بنیان داخلی با تکیه بر توان داخلی توانست در ساخت و تولید برخی از تجهیزات فرودگاهی به دستاوردهای قابل توجه‌ای دست یابد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، آیدا پوری مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان درباره محصولات تولیدی این شرکت گفت: این شرکت در زمینه تولید تجهیزات ارتباطی فرودگاهی شامل سیستم سوئیچینگ برج مراقبت، سیستم‌های ارتباطی شرایط بحران فرودگاهی (ماهواره‌ای) و سیمولاتور برج مراقبت فعالیت دارد.

پوری تصریح کرد: نمونه مشابه محصولات تولیدی این شرکت در داخل تولید نمی‌شود و در گذشته نیز این تجهیزات عموما از کشورهای اروپایی وارد کشور می‌شد که طی 5 سال گذشته این شرکت تنها تامین کننده این تجهیزات در فرودگاه‌های کشور بوده است.

به گفته مدیرعامل این شرکت دانش بنیان، با تولید این تجهیزات به ازای هر سیستم مبلغ 400 هزار دلار صرفه جویی ارزی برای کشور صورت گرفته است.

پوری در رابطه با کیفیت و استاندارد این قبیل تجهیزات افزود: به دلیل قواعد و پروتکل‌های که در مورد تجهیزات فرودگاهی وجود دارد برتری تکنولوژی در این تجهیزات وجود ندارد چرا که برای هر دو نوع تولید داخلی و خارجی این پروتکل‌ها ثابت است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان درباره قیمت تمام شده تجهیزات ساخت داخل گفت: قیمت تمام شده تجهیزات داخلی بسیار پایین‌تر از نمونه مشابه خارجی است و در مواقعی قیمت تمام شده محصول داخلی یک دهم قیمت نمونه خارجی است.

وی درباره میزان فروش محصولات این شرکت تأکید کرد: در سال جاری حدود 4 میلیارد تومان قرارداد برای تجهیز 6 فرودگاه با شرکت فرودگاه‌های کشور منعقد شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044048

وب گردی

وب گردی