دانشگاه آزاد اسلامی یک ظرفیت بالنده و پرتوان ملی در حوزه آموزش عالی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهرگفت: باید تلاش کرد تا دانشگاه آزاد اسلامی نقش مردمی، اجتماعی و انقلابی خود را بیش از قبل و متمایز از گذشته و با کیفیت تر از دیگر مراکز آموزش عالی ایفا کند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، اسماعیل عبدالهی دبیر هیأت امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد بوشهر در جلسه تکریم و معارفه مدیر جدید و سابق حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تأکید بر اینکه حراست محور حفاظت از ارزش ها و مرکز تفکر و تحلیل در دانشگاه است، عنوان کرد: امیدوارم این تغییر سبب خیر و برکت برای دانشگاه آزاد اسلامی استان شود و با یک مجموعه حراست قوی و پای کار در سایه همکاری و همراهی استان و در تعامل با دیگر نهادهای انقلابی، محیط کاری پایداری در دانشگاه ایجاد شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر وی با تقدیر از مدیر قبلی حراست دانشگاه ابراز امیدواری کرد تا با انگیزه و روحیه جدیدی که در کالبد حراست دانشگاه دمیده خواهد شد، موجب تقویت حراست، امنیت پایدار و ایجاد فضای پر نشاط کار و فعالیت در راستای اهداف دانشگاه و نظام مقدس جمهوری اسلامی شود.

عبدالهی با بیان اینکه در مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی نگاه و روش های جدید حکمفرما شده است، گفت: در پرتو این تغییر رویکرد، بسیاری از مسائل دانشگاه حل شده و دانشگاه توانسته از چالش های بزرگی عبور کند.

دبیر هیأت امناء دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه مردمی و انقلابی است، تصریح کرد: به حمداله در تمامی بخش ها و قسمت های دانشگاه، جریان انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی به دور از جناح بندی های سیاسی در حال شکوفایی و بالفعل شدن است.

عبدالهی با ارائه گزارشی از تعداد واحدها و مراکز و عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر یادآور شد: 12 واحد و مرکز آموزشی و واحد سما در استان بوشهر در حال فعالیت است که دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر مفتخر است با اشتغال به تحصیل 16 هزار دانشجو، یک سوم دانشجویان استان را به خود اختصاص دهد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در میان 50 مرکز آموزشی استان از گستردگی محیطی مطلوبی برخوردار است، اذعان کرد: این پراکندگی مناسب این فرصت را در اختیار دانشگاه قرار داده تا علاوه بر مدیریت کاهش دانشجو، با برنامه ریزی های مناسب در جهت توسعه دانشگاه و درآمدهای غیر شهریه ای حرکت کند.

این مسئول با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر اولین مرکز آموزشی عالی استان بوشهر محسوب می شود، تشریح کرد: تعامل بسیار خوبی میان دانشگاه آزاد اسلامی استان با دیگر مراکز آموزش عالی وجود داشته و به لطف پروردگار هیچ چالشی میان دانشگاه با دیگر دانشگاه ها وجود ندارد.

عبدالهی با بیان اینکه در سال 96 با تأسیس رشته پرستاری، دانشگاه آزاد اسلامی به حوزه پیراپزشکی ورود کرده است، اظهار کرد: برنامه بسیار خوبی در امر توسعه پیراپزشکی در استان براساس آمایش علوم پزشکی کشوری و بر مبنای ظرفیت های موجود تدوین شده است.

دبیر هیأت امناء دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به برکت تلاش های انجام شده و در سایه تعامل با مدیریت آموزش و پرورش در حوزه سما نیز پیشرفت خوبی داشته است، تصریح کرد: در ابتدای مسئولیت اینجانب در استان، تنها مدارس سما در شهر بوشهر مشغول به فعالیت بود اما امروز مدارس سما در چندین واحد استان ایجاد شده است.

دبیر هیأت امناء دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه ایجاد دانشگاه فناوری و نوآوری در عسلویه در جلسه هیأت امناء استان مصوب شده است، عنوان کرد: این زیرساخت متناسب با نیاز این منطقه صنعتی در چارچوب رشته های مهارتی و کاربردی ایجاد خواهد شد.

عبدالهی با اشاره به اینکه ظرفیت های ملی و منطقه ای خوبی در استان وجود دارد، اضافه کرد: متناسب با مزیت های استان به ویژه در حوزه انرژی، آبزیان، دریا و نیز کشاورزی در تلاش هستیم در چارچوب درآمدهای غیر شهریه ای از این ظرفیت ها بهره برداری لازم صورت گیرد. به طور قطع، در این برنامه ها و اقدامات، نقش حراست بسیار تعیین کننده و تأثیرگذار است و انتظار ما این است که این ظرفیت ها با سرعت فعال و در خدمت مردم شریف استان بوشهر قرار گیرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1044073

وب گردی

وب گردی