موج مثبت و منفی علیه مسابقه «استعداد بهشتی»/ دانشگاه محل پژوهش نیست؟

انتشار تیزر مسابقه استعدادیابی دانشگاه شهید بهشتی با نام «استعداد بهشتی» علی‌رغم استقبال برخی از دانشجویان این دانشگاه، واکنش‌های منفی نیز در فضای مجازی به‌دنبال داشته است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، اخیرا تیزری در فضای مجازی منتشر شده که نشان از برگزاری یک مسابقه استعدادیابی در دانشگاه‌های شهید بهشتی و علوم پزشکی شهید بهشتی دارد؛ برنامه‌ای که البته می‌تواند به افزایش نشاط دانشجویان کمک کند.

در این تیزر که المان‌هایی همچون «نوازندگی، خوانندگی، پارکور، و شعبده‌بازی با ورق پاسور» را به عنوان استعداد معرفی کرده و برگزاری این مسابقه دانشجویی را «فرصتی برای تو» عنوان کرده است.

«دانشگاه اولین سکوی پرش»، «جایی برای تغییر»، «فرصتی برای دیده شدن» و «فرصتی برای شنیده شدن» دیگر عناوینی است که برای این مسابقه دانشجویی عنوان شده است؛ مسابقه‌ای که البته یک بار به علت بارش برف به تعویق افتاده بود.

استقبال مجازی دانشجویان از مسابقه استعدادیابی

برخی از دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و پردیس فنی شهید عباسپور نیز با هشتگ #استعداد_بهشتی مطالبی در این باره در فضای مجازی منتشر کرده‌اند. عرفان علیمحمدی یکی از شرکت‌کنندگان در این مسابقه است که در توییتر خود نوشته «من و نوید قراره به عنوان بیت‌باکسر توی مسابقه‌ی استعداد بهشتی شرکت کنیم. بعد از ظهر یک‌شنبه ۸ام، برای مسخره‌بازی و تشویق بیاید که بخندیم (جدی). اونایی که بهمون رأی بدن هم نمره‌ی امتیازی حل تمرین DS و طراحی الگوریتم می‌گیرن (شوخی).»

علیرضا دشتابی هم با انتشار بخشی از یک جلسه تمرینی شرکت‌گنندگان در توییتر خود نوشته «روز مراسم استعداد بهشتی با دانشجوها کاری میکنیم که تو یاد خیلیا بمونه. دم تک‌تک رفقایی که از الان پای کارن گرم؛ حضورشون انرژی می‌ده.»

یکی دیگر از دانشجویان برگزارکننده این مسابقه نیز با انتشار عکسی از عوامل اجرایی این برنامه نوشته: «استعداد_بهشتی فقط عوامل اجرای این جشن که تنها با ۲۰۰هزار تومن پول و بدون هیچ حمایتی، تمام این جشن خفن رو چیدن و مدیریت کردن و این‌قدر خوب برگزار.»

نظر منفی روزنامه‌نگاران درباره استعدادبهشتی

مجید فضائلی روزنامه‌نگار در این باره نوشته است: «عصرجدید اینطور همه‌چیز را می‌بلعد. صداوسیمایی که قرار بود دانشگاه باشد خود از درون تهی شده و حالا دانشگاه را هم تبدیل به استیج نمایش مزقون‌چی و پارکور و تردستی کرده است. ما در بطن چندم سرمایه‌داری هضم شده‌ایم...»

محمدعلی عبدالهی، مدرس سواد رسانه ای هم در توییتر خود نوشته: «در مورد دانشگاهی که دانشجویانش نه با تحقیق و پژوهش، بلکه با نوازندگی و پارکور و تردستی باید دیده شوند، چه می‌شود گفت؟»

رقابت ۲۰ دانشجوی منتخب در رشته‌های هنری-ورزشی

البته علیرضا دشتابی دبیر اجرایی مسابقه استعدادبهشتی، هدف از این برنامه را که با همکاری مشترک معاونت‌های فرهنگی دو دانشگاه شهید بهشتی و علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می‌شود، «شناسایی استعدادهای دانشجویی برای معرفی و استفاده از آنها در برنامه‌های مختلف دانشگاهی» عنوان کرده است.

وی درباره نحوه برگزاری این مسابقه هم گفته است: در بخش هنری نیز ۲۰ دانشجو انتخاب شدند که آثارشان در فضای نمایشگاهیِ مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی به معرض نمایش گذاشته می‌شود. اجراها شامل خوانندگی، موسیقی، دوبلوری، بیت‌باکس، نوازندگی، حرکات ورزشی و غیره است.

کد خبر: 1044090

وب گردی

وب گردی